۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
فروش ۶ میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام به بازار خبر داد:

فروش ۶ میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام

ایلام - مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از فروش ۶ میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام طی سال جاری خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر ۹ هزار و ۷۰۰ صنعتگر در ۳۳ رشته صنایع دستی استان ایلام در بیش از ۱۲۰ کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می کنند که بیش از نیمی از آنها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.

وی  تعداد بافنده گلیم در استان ایلام را بیش از چهار هزار عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ گارگاه تولید گلیم نیز در استان دایر و فعال هستند.

شنبه زاده گفت : گلیم نقش برجسته ایلام در سال ۱۳۶۷ در ردیف ۴۲ فهرست آثار ملی کشور به نام گلیم نقش برجسته ایلام به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی ازجمله عوامل مهم اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی به شمار می‌رود، ازاین‌رو شناساندن صنایع‌دستی هر منطقه یکی از راه‌های مناسب و ارزان اشتغال‌زایی به شمار می‌رود که با سرمایه‌گذاری مناسب امکان‌پذیر است و حل مشکلات اشتغال را به دنبال دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از فروش ۶ میلیارد ریال محصولات صنایع دستی استان در سه ماهه دوم سال جاری خبر داد و گفت: امسال  چهار اثر صنایع‌دستی استان  در پنجمین دوره نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع‌دستی که در استان کرمانشاه برگزار شد، موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شدند.

کد خبر: ۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha