۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
بهبود وضعیت معیشتی کارگران، معیار اصلی تصمیم گیری هاست
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بهبود وضعیت معیشتی کارگران، معیار اصلی تصمیم گیری هاست

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهبود وضعیت معیشتی کارگران را معیار اصلی وزارت مردم در تعیین حداقل حقوق و دستمزد در سال ۱۴۰۱ دانست.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی حسین رعیتی فرد» در جریان بازدید از نوبت کاری شب کارخانه‌های تولیدی هلدینگ میهن و شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران گفت: هدف از این بازدیدهای شبانه تقدیر از تلاش های مدیران تولید و کارگران زحتمکش است که در وضعیت جنگ اقتصادی همچنان عامل تدوام چرخه تولید در کشور هستند.

وی افزود: امیداریم کارخانه ها با توسعه کمی و کیفی محصولات بتوانند کشور را در تامین نیازهای داخلی خودکفا کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مقدار سبد معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۱ مشخص شد، افزود: سبد معیشتی کارگران بر اساس بررسی های انجام شده از مراجع رسمی ۸ میلیون و۹۸۷ هزار تومان تعیین شد.

وی تصریح کرد: این سبد شامل ۳۶.۵ اقلام خوراکی و ۶۳.۴ اقلام غیرخوراکی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: حداقل حقوق و دستمزد با توجه به شاخص‌های مرکز آمار ایران و بانک مرکزی با حضور شرکای اجتماعی «نمایندگان کارگریی ‌و کارفرمایی» تعیین خواهد شد.

رعیتی فرد خاطرنشان کرد: امیدواریم براساس کارشناسی صورت گرفته و حضور فعالانه نمایندگان کارگری و کارفرمایی حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ تامین کننده دغدغه ها و معیشت زندگی کارگران باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در شیفت شب این کارخانه‌ها با تبادل نظر در جریان دغدغه‌ها و مشکلات کارگران از جمله موضوعات عیدی، حقوق کارگری، بیمه درمانی و... قرار گرفت.

کد خبر: ۱۳۳٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha