۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
تولید فولاد خام از مرز ۲۱.۲ میلیون تن گذشت
مطابق آمار ۹ ماهه وزارت صمت؛

تولید فولاد خام از مرز ۲۱.۲ میلیون تن گذشت

شرکت‌های بزرگ فولادی کشور موفق شدند از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ماه ۲۱ میلیون ۲۷۳ هزار تن فولاد خام تولید کنند.

به گزارش بازار، واکاوی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است تولید فولاد خام در هم‌سنجی با پارسال (تولید ۲۱ میلیون و ۷۵۴ هزار تن فولاد خام در ۹ ماهه ۹۹) افت ۲.۲ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، تا پایان آذر ماه امسال ۱۸ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۰۰ تن محصولات فولادی (افت ۵.۸ درصدی) و ۴۸ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۰۰ تن سیمان (افت ۹.۱ درصدی) ‌ توسط کارخانجات داخلی تولید شد.

کاهش تولید سیمان و فولاد به دلیل قطعی‌های مقطعی برق بوده است.

با این حال، کارخانجات داخلی در ۹ ماهه امسال ۲۲۷ هزار و ۹۰۰ تن کاتد مس (رشد ۶.۵ درصدی) و ۴۱۱ هزار و ۲۰۰ تن شمش آلومینیوم (رشد ۲۴.۷ درصدی) تولید کردند، اما در پودر آلومینا با افت یک دهم درصدی ۱۷۵ هزار و ۱۰۰ تن و در کنسانتره زغال‌سنگ با افت ۱۱.۷ درصدی، یک میلیون و ۸۱ هزار و ۴۰۰ تن تولید ثبت شد.

در ۹ ماهه امسال، شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی همچنین یک میلیون و ۹ هزار و ۹۰۰ تن شیشه جام (رشد ۱۹.۱ درصدی)، ۵۴۶ هزار و ۲۰۰ تن ظروف شیشه‌ای (رشد هفت دهم درصدی)، ۴۵ هزار و ۶۰۰ تن ظروف چینی (رشد ۱۱ درصدی) و ۷۳ هزار و ۹۰۰ تن چینی بهداشتی (کاهش ۱۶.۴ درصدی) تولید کردند.

شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۹ میلیارد و ۴۸۹ میلیون دلار انواع محصولات صادر کردند که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۹۰.۸ درصدی نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۳٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha