تفکیک ۷۰ میلیون بسته پستی با افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

تفکیک ۷۰ میلیون بسته پستی با افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند

زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: با افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور شاهد تفکیک ۷۰ میلیون بسته پستی در سال بدون دخالت دست خواهیم بود.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور در حاشیه مراسم افتتاح سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات کشور در جمع خبرنگاران افزود: ما شاهد افتتاح بزرگترین مرکز تفکیک هوشمند محصولات پستی در کشور هستیم که حاصل کار شبانه روزی پنج ماه گذشته همکارانم در شرکت پست است و ما به دنبال این هستیم که با استفاده از فناوری های بروز دنیا همه مراحل مختلف کاری پست از قبول مرسوله تا تفکیک، رهسپاری و توزیع آن را ارتقا دهیم و شاهد پست هوشمند در تراز جمهوری اسلامی ایران باشیم.

زارع پور با اشاره به اینکه با افتتاح این سیستم سالانه ۷۰ میلیون بسته پستی بدون دخالت دست تفکیک می شوند، گفت: این گونه اقدامات موجب افزایش سرعت خدمات در شرکت ملی پست می شود و ما باید مشابه این مراکز هوشمند را در همه مراکز استانها راه اندازی کنیم که سرعت، کیفیت و ایمنی خدمات پستی بالا رود زیرا رضایتمندی مردم از خدمات پستی اولویت ماست.

وزیر ارتباطات درباره جزییات این سیستم افزود: ما با پیشرفته ترین سیستم هایی که هم اکنون در اپراتورهای لجستیک دنیا استفاده می شود در این سیستم مواجهیم و این سیستم ترکیبی از اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی است و همه مرسولات پستی هوشمند می شوند.

زارع پور تاکید کرد : اعتبار این طرح هوشمند ۴۲ میلیارد تومان است و ۵ طرح کوچک دیگری هم که در برخی استانها پیاده سازی شده بود با استفاده از شرکت های دانش بنیان و با خرید خدمت انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای حمایت از نیروی انسانی پست دارید؟ گفت: شرکت پست دو سرمایه بزرگ دارد که یکی نیروی انسانی متخصص و متعهد است که ما در دوران شیوع کرونا دیدیم که کارشان از دیگر کارمندان ادارات و سازمان ها بیشتر شد و ۱۵ همکار پستی مان را هم به علت ابتلا به این بیماری از دست دادیم.

زارع پور افزود: سرمایه دیگر پست اعتماد مردم به نشان پست است و ما همه خاطرات خوبی از کودکی با پستچی ها داریم و این دو سرمایه می تواند موجب ارتقای پست و دستیابی پست به پست هوشمند شود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اقدام وزارت ارتباطات را برای کم کردن پهنای باند سرویس های خارجی تایید می کنید؟ گفت: یکی از دلایل کیفیت اینترنت به ویژه در ساعات پیک به علت افزایش ترافیک و مراجعه مردم است و زیرساخت ها پاسخگوی این تقاضا نیست و چون زیرساخت ها توسعه پیدا نکرده است در ساعاتی که مردم بیشتر استفاده می کنند با تاخیر مواجه می شوید و به هیچ وجه ما پهنای باند را کاهش نداده ایم و در شرایطی که تقاضا برای اینترنت داخلی و بین المللی بیشتر می شود ما به نقاط بحرانی می رسیم و قطعا در کوتاه مدت واگذاری باند فرکانس دو هزار و ۳۰۰ به اپراتورها می تواند مشکلات را تا حدی مرتفع کند و تا یکی دو ماه آینده یکی از اپراتورها تجهیزات خود را نصب می کند و فکر می کنیم کیفیت اینترنت بهتر شود.

زارع پور افزود: برخی اپراتورها در استان ها نیز به علت اشکالاتی که در بی تی اس ها ایجاد شده دچار مشکل شده اند و حتما باید شهرداری ها همراهی کنند زیرا براساس حکم ماده ۱۰۰ برای برخی بی تی اس ها حکم قلع و قمع صادر شده است که ما در مذاکره با شهرداران و به ویژه شهردار تهران پیگیر لغو این احکام هستیم تا شبکه به حالت پایدار برسد.

زارع پور ادامه داد: راهکار اساسی این است که شبکه ثابت توسعه پیدا کند تا مردم مجبور نباشند از تلفن همراه خود استفاده کنند و در همین ارتباط هفته آینده نیم میلیون پورت فیبر نوری را راه اندازی می کنیم و با عزم ملی دولت تا پایان دولت سیزدهم پروژه فیبر نوری نقاط درخصوص منازل و کسب و کارها را اجرا خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اپراتورها کاهش سرعت اینترنت را به مشکلاتشان برای تامین پهنای باند نسبت می دهند، گفت: ما هیچ مشکلی برای تامین پهنای باند نداریم و باوجود زحماتی که اپراتورها می کشند اما برخی از آنها نقص های خود را به دیگران نسبت می دهند.

زارع پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای کاهش هزینه های مردم در بحث اینترنت چه برنامه ای دارید؟ افزود: ما این موضوع را در سبد خانوار پیگیری می کنیم. مهدی مقصودی مدیر کل مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور نیز در مصاحبه با خبرنگار ما درباره مزایای سیستم سورتینگ هوشمند این مرکز، گفت: از بعد مشتری شاهد افزایش سرعت ارسال مرسوله و متعاقب آن افزایش ایمنی مرسوله خواهیم بود زیرا دخالت نیروی انسانی در این سیستم به حداقل رسیده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها