۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
 فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون ۱۰۶ هکتار است
گزارش خبری؛

فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون ۱۰۶ هکتار است

زنجان- فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ و احدی کوی زیتون در شهر زنجان ۱۰۶ هکتار است و در این راستا عملیات اجرای این پروژه از امروز آغاز شد.

بازار؛ گروه استان‌ها: مسکن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای بشریت بوده و در سبد زندگی خانواده ها در اولویت است.

مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده‌ و سالانه مبلغ زیادی برای ساخت و ساخت مسکن هزینه می شود و در این میان خانواده هایی هستند که توان لازم برای خانه دار شدن را ندارند و در این میان باید دولت ها وارد کار شده و با تخصیص اعتبارات برای اقشار کم در آمد مسکن بسازند.

تامین مسکن باید مورد تاکید همه دولتها قرار گیرد و متاسفانه چند سال اخیر شاهد روند رو به رشد قیمت مسکن در سطح کشور و به تبع استان زنجان هستیم و این مهم مردم را نگران کرده و بازار مسکن در این استان ثبات ندارد.

در همین راستا ظهر یک شنبه همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز عملیات اجرایی پروژه ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون زنجان به صورت ویدئو کنفرانس باحضور وزیر راه برگزار شد.

 فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون ۱۰۶ هکتار است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن از نیازهای جدی مردم است و باید این مهم محقق شود،افزود: در چند ماه گذشته اقدامات مهمی در جهت تامین زمین برای ۴ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور انجام شده است.

رستم قاسمی با بیان اینکه بخش قابل توجهی هم تامین زمین شده است،ابراز داشت: امیدواریم در زمان مقرر تعیین شده بتوانیم به تعهد خود عمل کرده و ساخت مسکن را انجام دهیم.

تعهد ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در قانون جهش تولید مسکن برای خانه دار شدن مردم تاکید دارد،گفت: برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای دو پارت اساسی است و تا پایان دولت تعهدمان ساخت ۴ میلیون مسکن است و امیدواریم به این هدف مهم که تاکید رئیس جمهور است برسیم.

زنجان از اولین استان‌های موفق و پیشران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور است
وزیر راه و شهرسازی زنجان را از اولین استان‌های موفق و پیشران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور اعلام کرد و افزود: امروز هم عملیات اجرایی ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را آغاز کرد.

قاسمی تاکید کرد: گام بعدی ما در وزارت راه و شهرسازی تحول اساسی و بهبود در بخش حمل و نقل دریایی، ریلی، جاده‌ای و هوایی است و دولت بر تحقق این مهم تاکید دارد.

زمین دو میلیون و ۴۰۰ واحد مسکونی برای تولید مسکن تامین شده است
همچنین معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این مراسم گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن از زمان آغاز دولت سیزدهم تاکنون زمین دو میلیون و ۴۰۰ واحد مسکونی برای تولید مسکن تامین شده است و ۷۰ درصد نیاز مسکن شهری برای چهار سال آینده در سطح کشور انجام شده و از این تعداد یک میلیون واحد مسکونی با کاربری مسکونی آماده شروع به کار است.

 فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون ۱۰۶ هکتار است

محمود محمودزاده با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۱۲ هزار واحد هم از این پروژه‌ها طی ماههای گذشته شروع شده است،ابراز کرد: امروز هم به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عملیات اجرایی ۲۰۹ هزار واحد مسکونی از این پروژه‌ها در سطح کشور آغاز می‌شود که در استان‌های مختلف و همزمان به صورت پایلوت در استان زنجان عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی گفت: امروز از ۲۰۹ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی شده و بیشترین تعداد مربوط به خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است و توجه دولت به مناطق محروم و مسکن دار کردن اقشار کم درآمد جامعه است.

با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که در حوزه مسکن انجام می‌دهیم به دنبال ارزش افزوده از ساخت مسکن نیستیم

استاندار زنجان با بیان اینکه طی سال آینده برای استان زنجان و سایر استان‌ها یک هدف گذاری رشد اقتصادی انجام گرفته است،بیان داشت: بر مبنای آن محاسبه شده که استان به ۳۶ هزار میلیارد سرمایه گذاری نیاز دارد که ۷ تا ۹ هزار میلیارد سهم نهضت ملی مسکن است و برای تحقق این میزان سرمایه گذاری در بخش مسکن تلاش لازم را داریم و امیدواریم راه و شهرسازی استان هم تلاش کند.

محسن افشارچی افزود: با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که در حوزه مسکن انجام می‌دهیم به دنبال ارزش افزوده از ساخت مسکن نیستیم، بلکه انتظار این است چیزهای دیگر هم در این بخش مد نظر قرار گرفته و ارزش افزوده داشته باشد و انتظار داریم پیمانکاران و مشاورین استان یک سطح بالاتر بروند و در انتهای کار، چند پیمانکار بین المللی در حوزه مسکن تربیت داده شود.

هیچ مسکنی بدون وجود زیرساخت‌ها در استان زنجان افتتاح نخواهد شد
وی تصریح کرد: یکی دیگر از سیاست‌های مورد توجه دولت در ساخت مسکن به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی است و هیچ مسکنی بدون وجود زیرساخت‌هایی همچون مسجد، مدرسه، مراکز تجاری، فرهنگی و خدماتی در استان افتتاح نخواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید آسیب‌های اجتماعی در واحدهای مسکونی که ساخته می‌شود مورد توجه قرار گیرد،ادامه داد: استفاده از تکنولوژی روز و ارتباطات در واحدهای مسکونی مورد تاکید باشد.

حمایت قاطعانه از راه و شهرسازی برای ساخت مسکن داریم و امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی نتایج مثبت در ساخت پروژه‌های مسکن را ادامه دهد

افشارچی گفت: از ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان قطعانه حمایت می‌کنیم و امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی نتایج مثبت و خوب در ساخت پروژه‌های مسکن را ادامه دهد.

 فضای طراحی شده برای سایت ۹ هزار و ۵۰۰ واحدی کوی زیتون ۱۰۶ هکتار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ،با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نسبت به استان های دیگر پیشرو بوده و اقدامات قابل توجهی در این خصوص انجام شده است،افزود: اجرای این طرح از سال گذشته در استان زنجان آغاز شده است.

مسعود بیات منش ابراز داشت: واحدهای مسکونی در قالب قانون جهش تولید چهار میلیون مسکن در چهار سال احداث می شود که امسال بر اساس برنامه حدود ۷۰ هزار واحد مسکونی سهم زنجان اعلام شده که ۲۰ هزار واحد از سهم جمعیت بیشتر است.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی در استان توسط تعاونی های مسکن ،بخش دولتی و خصوصی در مناطق شهری و روستایی خواهد شد،گفت: از ۷۰ هزار واحد مسکونی نیز ۵۰ هزارواحد در مناطق شهری و ۲۰ هزار واحد مسکونی نیز در روستاهای استان احداث می شود و احداث ۱۲ هزار واحد مسکونی سهم بخش خصوصی در ۲۱ شهر زنجان است و برای سه هزار و ۳۰۰ واحد بخش خصوصی توسط شهرداری ها پروانه ساختمانی صادر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: برای ۲۱ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده و ۱۵ هزار واحد هم پروژه تخصیص داده شده و ۶ هزار واحد هم نیز با ثبت نامی های جدید به پروژه ها تخصیص داده شده است.

۳۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن در نهضت ملی مسکن هستند
بیات منش یاد آور شد: پیش بینی می شود که متقاضیان در این استان بیشتر از سهمیه باشد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در سطح استان حدود ۳۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن در نهضت ملی مسکن باشند و برای این متقاضیان در سه فاز ۱۰ هزار نفری پیامک ارسال، سپس برای تشکیل پرونده فراخوان داده می شود.

وی افزود: سرمایه گذاری طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان از محل آورده متقاضیان و بانک عامل ۶ هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا پایان امسال برای ۱۵ هزار واحد تشکیل پرونده شود و پیش‌بینی تأمین منابع دولتی نیز در پروژه کوی زیتون به تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ واحد حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش دولتی در بحث زیربنایی و روبنایی را داریم و در پروژه‌های زیربنایی، پیمانکاران در حال حاضر مشغول کار بوده و مباحث برق و آب پروژه نیز طراحی شده و در حال برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار هستیم.

بیات منش با بیان اینکه تامین زیر ساختها در کوی زیتون و زنگان اولویت در ارائه خدمات روبنایی اعم از فضای سبز، بخش های آموزشی، فرهنگی، تجاری و مساجد است،افزود: این مهم مورد تاکید راه و شهرسازی است.

۵۱ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم سازی شده است
همچنین مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان،با بیان اینکه در روستاهای استان زنجان ۵۱ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است،گفت: این مهم معادل ۵۵ درصد است.

رضا خواجه ای با بیان اینکه در خصوص مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ۱۰ درصد از نرم کشوری بالاتر هستیم،افزود: سالانه پنج هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون برنامه مقاوم سازی ۴۶ هزار واحد مسکونی ابلاغ شده است، افزود: چهار هزارو ۱۰۰ واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی و از این تعداد سه هزار و ۱۸۰ مورد عقد قرارداد شده است و برای چهار سال آینده ۲۰ هزار واحد مسکونی را در استان مقاوم سازی خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه راه و شهرسازی استان زنجان برای طرح نهضت ملی مسکن ۶۰ هزار مترمربع زمین تامین کرده است،گفت: اقدامات احداث یک‌هزارو ۴۴۰ واحد انجام شده و از این تعداد یک‌هزارو ۳۷۰ واحد توسط بنیاد مسکن و مابقی توسط خود متقاضیان به صورت انفرادی و گروهی احداث می شود.

گفتنی است که این استان در اجرای طرح نهضت جزو استانهای پیشرو در کشور است و در تخصیص زمین هم عملکرد خوبی دارد.


کد خبر: ۱۳۳٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha