۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
افزایش سقف تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد

افزایش سقف تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده تا ۴۵۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش بازار، محمد آیینی ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن که به صورت وبینار برگزار شد با بیان اینکه خط اعتباری جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده است گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان منابع از طریق اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک مسکن تعلق گرفت و اکنون با احتساب منابع گذشته، مشکلی برای تامین ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به بافت فرسوده نداریم و منابع در اختیار بانک مسکن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در گذشته تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در شهرها ۱۰۰ میلیون تومان بود که نیمی از آن با نرخ صفر درصد و مابقی با نرخ ۱۸ درصد بود که اکنون این تسهیلات، در شهر تهران ۴۵۰ میلیون تومان، مراکزاستان‌ها و کلان شهرها ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان است.

آیینی گفت: در تسهیلات جدید ۱۵۰ میلیون تومان با نرخ یک درصد و مابقی با نرخ ۱۸ درصد است.

وی افزود: متقاضیان دریافت تسهیلات یا افرادی که اقدام به دریافت پروانه و ساخت پروژه‌ای کرده‌اند می‌توانند درخواست خود را در سامانه تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری ثبت کنند.

آیینی گفت: افراد می‌توانند با وارد کردن کد پستی از قرار گرفتن ملک در بافت فرسوده خبردار شوند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه همه افرادی که در بافت فرسوده اقدام به ساخت مسکن می‌کنند مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند گفت: اولویت پرداخت با افرادی است که در سامانه ثبت نام کردند و طرح آن‌ها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha