۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
وضعیت سفره های آب زیرزمینی کبودرآهنگ ممنوعه بحرانی است
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان:

وضعیت سفره های آب زیرزمینی کبودرآهنگ ممنوعه بحرانی است

همدان - سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: وضعیت سفره های آب زیرزمینی کبودرآهنگ ممنوعه بحرانی است اما در بحث آب های جاری باید به حق آبه کشاورزان توجه و چشمه های موجود نیز مدیریت شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمد ضروری عنوان کرد: وضعیت منابع آبی در شهرستان کبودرآهنگ مناسب نیست و این چالش ها تنها به تامین و حجم آب برنمی گردد بلکه بحث های حقوقی پیچیده ای بر آن مترتب است.

ضروری با بیان اینکه آبی از حوضه آبریز این شهرستان در شرایط عادی خارج نمی شود، عنوان کرد: وضعیت سفره های آب زیرزمینی کبودرآهنگ ممنوعه بحرانی است، اما در بحث آب های جاری باید به حق آبه کشاورزان توجه و چشمه های موجود این شهرستان نیز مدیریت شوند.

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه شهید مفتح را اقدامی مناسب دانست و گفت: با این روند فشاری که نیروگاه به جهت برداشت از سفره های منابع آب زیرزمینی کبودرآهنگ داشت، کاهش یافت و هم اکنون سالانه حدود ۱۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خانه شهر همدان به نیروگاه منتقل می شود.

ضروری با تاکید بر اینکه از انتقال پساب به صنعت استقبال می کنیم، اظهار کرد: سیاست شرکت آب منطقه ای همدان توجه به این موضوع است.

ضروری به طرح انتقال آب به همدان اشاره و عنوان کرد: تعداد ۱۵۹ روستا و شهرستان های بهار، کبودرآهنگ و لالجین نیز از این طرح منتفع می شوند.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha