۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۲
ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با شیوه سنتی امکان پذیر نیست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با شیوه سنتی امکان پذیر نیست

بدری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وعده دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با شیوه سنتی ساخت امکان پذیر نخواهد بود لذا باید در حوزه صنعتی سازی ساختمان گام بردارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، در رابطه با لزوم توجه به صنعتی سازی تولید ساختمان در کشور، گفت: در صنعتی سازی ساختمان علاوه بر مسائل فنی، سرعت ساخت نیز افزایش پیدا می‌کند که با توجه به اهمیت افزایش سرعت ساخت و عرضه واحدهای مسکونی در شرایط فعلی، توجه به این امر برای کشور ضروری است. از طرفی با صنعتی سازی ساختمان، سبک سازی، زیباسازی و کاهش هدر رفت مصالح ساختمانی، کاهش زمان بهره برداری و هزینه تمام شده نیز همراه بوده لذا دولت حتما باید به این حوزه توجه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه اینکه مراحل ابتدایی فرآیند صنعتی سازی ساختمان در کشور هزینه بر خواهد بود، باید در ابتدا دولت از آن حمایت کرده و به صورت صحیح فرهنگ سازی شود و مردم از مزایای این امر مطلع شوند تا به مرور زمان سازنده های بخش خصوصی و خُرد نیز جذب این شیوه شده تا در نهایت کیفیت ساخت واحدهای مسکونی افزایش و هدر رفت مصالح ساختمانی و منابع ملی کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: عمده کشورهای خارجی به موضوع صنعتی‌سازی ساختمان توجه کرده و ساختمان‌های خود را با این شیوه می‌سازند. البته در پروژه مسکن مهر اقداماتی در این زمینه انجام شد اما متاسفانه تداوم پیدا نکرد. همین امر موجب شده تا کنون به صورت ویژه در این حوزه اقداماتی را شاهد نباشیم.

بدری تاکید کرد: وعده دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی با شیوه سنتی ساخت امکان پذیر نخواهد بود، بی تردید برای گام برداشتن در حوزه صنعتی سازی ساختمان باید از تجارب کشورهای موفق و پیشرفته نیز در کنار بهره‌مندی از توانایی های نیروی انسانی داخل کشور استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نمی تواند دولت را مکلف به ساخت واحدهای مسکونی با شیوه صنعتی کند بلکه می‌تواند با ارائه مشوق هایی نظیر پرداخت وام کم بهره، امتیازات اخذ پروانه ساخت و خدمات زیر بنایی انبوه سازان را به این سمت سوق دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر مصالح ساختمانی بسیار خوبی برای صنعتی سازی ساختمان در داخل کشور ساخته می‌شود اما اجرای ساخت واحد مسکونی به شیوه صنعتی هنوز به صورت جدی در کشور آغاز نشده است لذا امیدواریم در سال‌های پیش‌رو در این حوزه نیز دولت گام های جدی بردارد.

کد خبر: ۱۳۳٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha