۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
راه‌اندازی پردیس فناورانه تولید بذر در پارس‌آباد
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

راه‌اندازی پردیس فناورانه تولید بذر در پارس‌آباد

اردبیل- ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: پردیس فناورانه تولید بذر در شرکت کشت و صنعت پارس اردبیل راه‌اندازی می شود.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مجوز لازم برای راه‌اندازی پردیس فناورانه دریافت شده که امیدواریم با استفاده از تجربه سایر کشورها بتوانیم در تولید بذور کشاورزی به پیشرفت‌های مناسب دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد:‌ در حال حاضر ۵۵۰ واحد فناور و ۲۵۰ استارتاپ متنوع در استان فعالیت می کنند که ۳۰۰ شرکت رشد نیز در کنار آنها فعالیت متنوعی را با همراهی نخبگان و پژوهشگران جوان انجام می دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت ۴۸ شرکت دانش‌بنیان، ۱۱ مرکز رشد و ۱۰ مرکز نوآور را در سطح استان یادآور شد و گفت: در بخش کشاورزی ما توانسته‌ایم به فرمالسیون تولید سماغ و همچنین فرآوری محصول کوبر در قالب شرکت دانش‌بنیان دست پیدا کرده و در تولید گندم سیاه نیز از ظرفیت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی استفاده کنیم.

ابراهیم‌پور از تولید خاک گلخانه‌ای پیت ماس در اردبیل خبر داد و افزود: ما در ۲ سال اخیر با برگزاری استارتاپ‌های متنوع در سطح شرکت‌های بزرگ حوزه کشاورزی سعی داریم تا در بخش‌های مختلف از تولید واکسن گرفته تا تولید فناورانه محصولات کشاورزی به تقویت این حوزه کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با افزایش تولید شیر در واحدهای دامداری و دامپروری و همچنین توزیع، فروش و تجاری سازی محصولات مختلف کشاورزی با برگزاری استارتاپ‌ها سعی بر این بوده تا تنوع خاصی را در عرضه و تولید محصولات شاهد باشیم.

ابراهیم‌پور به فعالیت دو مرکز رشد و نوآوری عسل و گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال جدیدترین محصولات نوآور در این بخش ارائه شده و ما شاهد تقویت صادرات محصولات فناورانه به خارج از کشور خواهیم بود.

وی به همکاری خوب پارک با کشت و صنعت مغان و پارس اشاره کرد و گفت: قرار است بزرگترین پردیس فناوری کشت محصولات متنوع زراعی و باغی در کشت و صنعت مغان راه‌اندازی شود که الگوی موفق آن پردیس مشهد است.

ابراهیم‌پور از برگزاری یک‌هزار و ۸۵۰ استارتاپ متنوع در سطح استان در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: ۸۵۰ استارتاپ مخصوص بخش کشاورزی بوده که با محوریت محصولات متنوع و عرضه این محصولات ارائه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در مورد فعالیت ۲۵ شرکت استارتاپی در حوزه تخصصی کشاورزی در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: هم در بخش آب و هم خاک از منابع ارزشمند و ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار هستیم که قطعا تقویت در این بخش می تواند به توسعه همه‌جانبه کمک کند.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha