۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
خاکریزی سد «نرماب» تابستان سال آینده به اتمام می رسد| ۵ روستا جابجا خواهد شد
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

خاکریزی سد «نرماب» تابستان سال آینده به اتمام می رسد| ۵ روستا جابجا خواهد شد

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: بدنه اصلی سد نرماب مینودشت ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تابستان سال آینده خاکریزی آن تمام شده و تاج سد آسفالت خواهد شد.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بدنه اصلی سد نرماب مینودشت ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تابستان سال آینده خاکریزی آن تمام شده و تاج سد آسفالت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: علاوه بر این که در پیوست بودجه برای نرماب حدود ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود، ۴۵ میلیارد دیگر هم اعتبار به آن اختصاص یافت و همچنین مجدداً از محل تهاتر نفت ۵۰۰ میلیارد تومان به سد نرماب تخصیص داده شد.

وی تاکید کرد: کل اعتباری که سد برای تکمیل شامل تکمیل بدنه، خرید اراضی، جابجایی روستاها و غیره نیاز دارد، دو هزار میلیارد تومان است.

حسینی ادامه داد: با توجه به اعتباری که از محل تهاتر نفت تصویب شده و همچنین با سفر رئیس جمهور به استان امیدواریم طرح با سرعت بیشتری به پیش برود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان تاکید کرد: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه اجرایی استان در حوزه آبی بوده و بالغ بر ۵۵۰ هزار نفر از آب شرب آن بهره‌مند خواهند شد و تاثیر مثبتی بر کنترل سیلاب خواهد داشت.

طبق گفته وی تاکنون ۹۵۰ میلیارد تومان برای سد هزینه شده است.

حسینی بیان کرد: پنج روستا که در مخزن سد قرار دارد باید جابجا شود و دو روستا هم جابجا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که ۹۲۰ هکتار زمین باید می خریدیم که نصف آن تملک شده است، گفت: بخشی از اراضی منابع طبیعی هم باید خاک تراشی شود تا در کیفیت آب در آینده مشکلی ایجاد نشود.

طبق گفته وی مجوز جنگل تراشی و قطع درختان صادر شده و آب منطقه ای هم تا کنون ۷۵۰ هکتار از اراضی را جنگل کاری کرده است.

کد خبر: ۱۳۳٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha