۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۱
 مذاکرات وین در مسیر درست پیش می رود
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

مذاکرات وین در مسیر درست پیش می رود

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه بازگشت مذاکره‌کنندگان وین برای ادامه روند گفت و گوهای گروه ۱+۴ و ایران، تاکید کرد که با وجود برخی چالش ها، مذاکرات در مسیری درست پیش می رود.

به گزارش بازار، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت و گوی اختصاصی با شبکه العربیه، با بیان اینکه آژانس تلاش‌های خود را برای حمایت از دستیابی به توافق و اطمینان از اجرا و پایبندی به آن افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد که «مذاکرات با وجود چالش‌های دشوار در مسیر درستی پیش می‌رود».

گروسی افزود: «دستیابی به توافق ظرف چند روز موضوعی سخت و پیچیده است، اما غیرممکن نیست و در چند روز آینده مشخص خواهد شد که تلاش‌های فعلی به چه چیزی منجر خواهد شد».

وی تصریح کرد: «تاکنون هیچ توافقی در مورد موضوع هسته‌ای ایران حاصل نشده است، اما امید برای دستیابی به توافق همچنان وجود دارد و قطع نشده است. دشواری‌ها اکنون وجود دارد و ادامه خواهد داشت، اما باید برای حل یک به یک آنها کار کرد».

رافائل گروسی اعلام کرد که «برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک باید از نزدیک مراقب باشیم و صبور باشیم و ایران را به همکاری دعوت کنیم».

وی گفت که بدون تعهد و همکاری همه طرف‌ها، توافقی حاصل نخواهد شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اضافه کرد: «بحث در حال حاضر در سطح سیاسی این است که طرف‌های مذاکره، چه می‌خواهند و مهم‌ترین سؤال این است که آیا بازگشت به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ امکان‌پذیر است یا خیر؟».

گروسی در بخشی از این گفت و گو ادعا کرد کرد که آژانس نگران وجود مواد هسته ای اعلام نشده در سایت های ایران است.

وی از ایران خواست همکاری کند و به سوالات آژانس پاسخ دهد و اجازه دسترسی کامل به دستگاه های نظارتی بر تاسیسات هسته ای ایران را بدهد، زیرا بدون تعهد مقامات ایرانی و همکاری همه طرف ها، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha