۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
تأمین مالی پروژه‌های هلدینگ خلیج فارس شتاب می‌گیرد
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس:

تأمین مالی پروژه‌های هلدینگ خلیج فارس شتاب می‌گیرد

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: این شرکت به‌دنبال تسریع در تأمین مالی پروژه‌های گروه با استفاده از ظرفیت‌های نظام بانکی و بازار سرمایه است.

به گزارش بازار به نقل از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی‌عسگری صبح امروز (شنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) در نشستی با آیت‌اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه که به منظور توسعه همکاری این بانک با بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور برگزار شد، با ابراز امیدواری نسبت به توسعه ارتباطات این گروه با بانک‌ سپه، اظهار کرد: امروز در بانک سپه چند بانک تجمیع شده است که در تاریخ بانکداری کشور، کار بزرگی است و همچنین شاهد هستیم این بانک در حال یکپارچه‌سازی سیستم بانکی است و عنوان بزرگترین بانک کشور را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با میلیون‌ها سهامدار ایرانی یک‌ شرکت غیردولتی محسوب می‌شود، افزود: خلیج فارس یک شرکت سرآمد در پتروشیمی است و سیاست ما تسریع در افزایش سودآوری شرکت‌های گروه با به‌روزرسانی و ارتقای فناوری و افزایش بهره‌وری است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تأکید کرد: گام بعدی این شرکت، ارتقای جایگاه گروه در بازار سرمایه است که سبب رشد سهام گروه و رسیدن سود این رشد به سهام‌داران خواهد شد.

علی‌عسگری ادامه داد: توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی در گروه خلیج فارس در دستور کار است، به‌گونه‌ای که در میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت، هم زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم کند و هم با ایجاد و یا حمایت از شرکت‌های دانش بنیان متوسط و کوچک در پایین دست سبب خلق ثروت بیشتر و افزایش اشتغال‌زایی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، شویم.

وی با اشاره به تأکید وزارت نفت بر سرمایه‌گذاری گروه خلیج فارس در بخش بالادستی صنعت نفت نیز گفت: این شرکت به دنبال افزایش دریافتی خوراک میعانات گازی از میدان‌های نفتی و انتقال آن به یادآوران خلیج فارس و بیدبلند خلیج فارس و در نتیجه فعال کردن ظرفیت خالی پتروشیمی بندر امام و ایجاد و توسعه پایین دستی‌های مرتبط است و در این حوزه اقدام‌های خوبی در حال انجام است که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به همکاری خوب این گروه با بانک سپه در پروژه بیدبلند خلیج فارس و لردگان اشاره کرد و از آمادگی خلیج فارس برای افزایش همکاری با این بانک در طرح‌های توسعه‌ای بیدبلند خلیج فارس و طرح‌های پایین‌دستی خبر داد.

علی‌عسگری با بیان اینکه این شرکت به دنبال تسریع در تأمین مالی پروژه‌های گروه با استفاده از همه ظرفیت‌ها در نظام بانکی و بازار سرمایه است، تصریح کرد: از سوی دیگر مقدمات تسریع در انجام پروژه‌های گروه در حال انجام است.

آمادگی بانک سپه برای توسعه همکاری‌ها در صنعت پتروشیمی
آیت‌اله ابراهیمی، مدیرعامل بانک سپه نیز در این نشست با بیان اینکه این بانک امروز و با تجمیع هفت بانک کشور به عنوان بزرگترین شبکه بانکی کشور فعالیت می‌کند، گفت: این بانک با بیش از ۶۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی، با بیست درصد منابع بیشتر در صدر بانک‌های کشور قرار دارد.

وی از راه‌اندازی سیستم یکپارچه بانکی با ۳۸۰۰ شعبه خبر داد و افزود: امیدواریم در صد سالگی عمر بانک سپه، این بانک به‌عنوان بزرگترین بانک دیجیتال و مردم پایه و در طراز انقلاب اسلامی بروز و ظهور پیدا کرد.

مدیرعامل بانک سپه همچنین به همکاری‌های خوب بانک‌سپه و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای تأمین مالی پتروشیمی لردگان به میزان ۵۰۰ میلیون دلار، پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس به میزان ۹۰۰ میلیارد تومان و طرح جمع‌آوری گازهای مشعل به میزان ۷۰۰ میلیون یورو و به ارزش ریالی بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و خواستار توسعه این همکاری‌ها شد.

ابراهیمی همچنین برای طراحی و استقرار سیستم‌های اختصاصی این بانک در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام آمادگی کرد و گفت: بانکداری شرکتی در دستور کار بانک سپه است و ما برای تعیین مدیر ویژه بانک سپه برای گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس برای تسریع امور بانکی و تأمین مالی این گروه آماده هستیم.

کد خبر: ۱۳۳٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha