۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
 دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان مصمم است
وزیر آموزش و پرورش:

دولت برای اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان مصمم است

نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت برای برآورده کردن انتظارات جامعه فرهنگیان در اجرای نظام رتبه‌بندی مصمم است و بر همین اساس در هفته پیش‌رو جلسه‌ای برای رفع ایرادات طرح برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از تاخیر در اجرای این طرح، افزود: نظام رتبه‌بندی فرهنگیان متاسفانه به دلایل مختلف با موانعی مواجه شد که از جمله آن تامین نکردن اعتبار پایدار برای اجرای آن در سال جاری بوده است.

وی توضیح داد : دولت قبل اعتباری را از محل فروش اموال در تبصره‌ی ۲ جزء یک بند و بودجه ۱۴۰۰ برای این طرح در نظر گرفته بود که محقق نشد و به همین دلیل طرح با مانع عدم تامین اعتبار مواجه شد.

وزیر آموزش و پرورش یک دلیل دیگر تاخیر در اجرای نظام رتبه بندی را هم ناقص بودن لایحه‌ دولت دوازدهم و پوشش ندادن انتظارات فرهنگیان برشمرد و گفت : دولت مردمی سیزدهم مصمم است که در اسرع وقت این چالش‌ها را برطرف کند و به همین دلیل دولت با نگاه ویژه رئیس‌جمهوری در نخستین گام برای اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان در سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پایدار پیش‌بینی کرد و این طرح به دلیل پیش‌بینی شدن اعتبار پایدار قطعا در سال آینده اجرا خواهد شد.

نوری با تاکید بر این نکته که برای سال جاری نیز اقداماتی در حال انجام است تا موانع اجرای طرح برداشته شود، افزود : با نگاه بسیار خوب و مساعد رئیس‌جمهوری و پیگیری مجلس و دید مساعد شورای نگهبان این موضوع در دست بررسی قرار گرفت و رفت و برگشت زیادی داشت که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه رئیس‌جمهوری نسبت به این موضوع توجه زیادی دارد و قرار شد در همین زمینه فردا، شنبه شانزدهم بهمن جلسه‌ای متشکل از مسوولان ارشد کشور تشکیل شود و متعاقب آن نیز روز یکشنبه برای رفع ابهامات شورای نگهبان در رابطه با ایراداتی که به این مصوبه مجلس گرفته بودند جلسه‌ای خواهیم داشت. انشالله در این رفت و برگشت طرح اصلاح شود و به نتیجه برسد.

وی ضمن ابراز امیدواری بابت محقق شدن انتظارات فرهنگیان گفت : قطعا اگر دولت پیگیر درخواست فرهنگیان نبود اعلام می‌کرد که حل مشکل در سال جاری ممکن نیست، اما این عزم در دولت وجود دارد که چالش‌های موجود را رفع کند.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha