۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
ایجاد ۴ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و پروتئینی در همدان
تا ۲۰ بهمن صورت می گیرد؛

ایجاد ۴ بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و پروتئینی در همدان

همدان - فرماندار همدان از ایجاد چهار بازارچه عرضه محصولات کشاورزی و پروتئینی در همدان تا ۲۰ بهمن امسال خبر داد.

محمدعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در راستای حذف دلالان مقرر شده در چهار نقطه از همدان که شامل محدوده میدان باباطاهر، شهرک مدنی، میدان شیرسنگی و بلوار بعثت است، بازارچه‌های محلی عرضه محصولات کشاورزی و پروتئینی ایجاد شود،گفت: این اقدام در راستای سیاست‌های دولت و برای تحقق شعار از مزرعه تا سفره که توسط وزارت کشاورزی تبیین شده انجام می شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات کشاورزی و دامی راه‌اندازی و ایجادمی کنیم، عنوان کرد: مقرر شده بود در ۱۰ نقطه شهرستان همدان این بازارچه‌ها به‌صورت سازه چادر و غرفه ایجاد شونداما به‌دلیل محدودیت‌های زمانی و مکانی مقرر شد در این ۱۰ نقطه توزیع به‌صورت وانت‌بار باشد تا ایجاد زیرساخت های لازم انجام گیرد.

فرماندار همدان گفت: دیدگاه ما این است که بازارچه‌های مذکور و توزیع محصولات کشاورزی توسط وانت‌بارها در مناطق کمتربرخوردار و حاشیه شهر انجام شود.

وی بیان کرد: در راستای حذف دلالان مقرر شده در کنار چهار بازارچه فعلی میوه‌وتره‌بار، در چهار نقطه دیگر از شهرستان همدان که شامل محدوده میدان باباطاهر، شهرک مدنی، میدان شیرسنگی و بلوار بعثت است، بازارچه‌های توزیع محصولات کشاورزی ایجاد شود.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه تا ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری باید این چهار بازارچه محلی ایجاد و فعال شوند، عنوان کرد: این بازارچه‌ها فقط برای عرضه محصولات کشاورزی و میوه‌وتره‌بار ایجاد نشده و باید محصولات دامی و پروتئینی هم ارائه و توزیع شود.

هدف نهایی از ایجاد این بازارچه‌ها حذف دلالان و تأمین اقلام ضروری مردم با کمترین قیمت و بهترین کیفیت است

محمدی عنوان کرد: هدف نهایی از ایجاد این بازارچه‌ها حذف دلالان و تأمین اقلام ضروری مردم با کمترین قیمت و بهترین کیفیت است.

وی با بیان اینکه قرار است این بازارچه‌ها به‌صورت دائمی در مناطق مشخص دایر شوند و مختص ایام خاصی نباشند، عنوان کرد: برای برقراری تعادل در بازار عرضه، باید بازارچه‌های محصولات به‌صورت دائمی دایر باشند.

فرماندار همدان ضمن اشاره به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از وجود این بازارچه‌ها در سطح همدان، یادآور شد: درحال حاضر تعداد کمی از افراد جامعه از ایجاد این بازارچه‌ها خبر دارند و امیدواریم با کمک رسانه و ظرفیت فضای مجازی هرچه زودتر این اطلاع‌رسانی به عموم مردم انجام گیرد.

محمدی با اشاره به اینکه قرار است شب عید این بازارچه‌ها مختص محصولات شب عید باشد، عنوان کرد: در این بازارچه‌ها محصولات کشاورزی همچون سیب‌ زمینی، میوه و غیره توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته توزیع محصولات شب عید ۱۵ روز زودتر انجام شود که تجربه تلخ سال‌های گذشته و عدم فروش محصولات، دوباره تکرار نشود.

فرماندار همدان با بیان اینکه باید محصولات با سود ۳۰ تا ۳۵ درصدی عرضه شوند، عنوان کرد: این امر حتماً باید لحاظ شود و افزایش قیمت بیشتر از این نرخ نباشد که درصورت مشاهده با افراد خاطی برخورد قانونی انجام خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: درصورت استقبال مردم تعداد این بازارچه‌ها و مناطق بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۳٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha