۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
دولت برنامه زمانبندی مکتوب برای ساماندهی هر یک از صنایع به مجلس ارائه کند
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت برنامه زمانبندی مکتوب برای ساماندهی هر یک از صنایع به مجلس ارائه کند

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بهترین روش برای تدوین سند نقشه راهبردی صنعتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عزت اله اکبری تالارپشتی درباره کیفیت خودروهای داخلی و ضرورت تدوین سند استراتژی خودرو، گفت: بهترین روش برای تدوین سند نقشه راهبردی صنعتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است به این معنا که دولت با به کارگیری پتانسیل بخش خصوصی این امر را محقق کند؛ استراتژی صنعتی باید متناسب با شرایط جامعه و توسط مجریان یعنی بخش خصوصی نوشته شود و دولت تنها سیاست‌گذار بوده و اهداف کلان مانند میزان صادرات، تیراژ تولید و... را مشخص کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید با کمک بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای هر یک از صنایع یعنی صنعت خودروسازی، لوازم خانگی، نساجی و ... سیاست‌های کلی را تعیین کند و در این مسیر از توانایی اهل فن و متخصصان بهره جوید؛ ظرف ۳ ماه می‌توان این اسناد را تدوین کرد.

وی اضافه کرد: دولت باید برنامه زمانبندی مکتوب برای ساماندهی و رفع مشکلات هر یک از صنایع را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه کند به عبارتی نقشه راه برای هر بخش به صورت جداگانه تدوین شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حمایت‌های بسیاری از صنعت خودروسازی به ویژه دو خودروساز بزرگ کشور شده است، ادامه داد: با وجود اینکه این شرکت‌ها همه امکانات را بلعیدند اما هیچ اقدامی برای رضایت مردم انجام ندادند.

اکبری تالارپشتی با اشاره به عملکرد برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی در روزهای اخیر، تصریح کرد: با وجود حمایت بسیار از این صنعت اما تعدادی از این تولیدکنندگان پس از مدتی محصولات خود را گران کردند که دولت باید به این موضوع ورود کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با خودروسازان و قطعه سازان، یادآور شد: در این جلسه مدل خودروسازی کشور مورد بررسی قرار گرفت و کارگروهی برای تعیین تکلیف این حوزه تعیین شد.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha