۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
حل ایراد انعقاد قرارداد تمام وقت با معلمان خرید خدمات آموزشی
عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد

حل ایراد انعقاد قرارداد تمام وقت با معلمان خرید خدمات آموزشی

وحیدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بر طرف شدن ایراد دیوان محاسبات کشور درباره انعقاد قرارداد تمام وقت با معلمان خرید خدمات آموزشی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی درباره آخرین پیگیری‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت نیروهای خرید خدمات آموزشی، گفت: نیروهای خرید خدمات آموزشی در سنوات گذشته به صورت قرارداد ساعتی با آموزش و پرورش همکاری داشتند که سال گذشته مقرر شد حقوق این افراد نیز تمام وقت محاسبه شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه‌ای سال گذشته که با حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات تشکیل شد، استدلالی مبنی بر اینکه نیروهایی که در مقطع ابتدایی به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند و قرارداد آن‌ها با توجه به اینکه تمام طول هفته را در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند به تمام وقت اصلاح شود که این موضوع مورد موافقت قرار گرفت و در سال تحصیلی۱۳۹۹- ۱۴۰۰ به صورت تمام وقت با این معلمان عقد قرارداد شد.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید بعد از اینکه دیوان محاسبات کشور به این نوع قرارداد ایراد گرفت و عنوان شد که قرارداد معلمان خرید خدمات آموزشی باید مجددا به صورت ساعتی باشد و به حالت ابتدایی برگردانده شود. این موضوع با پیگیری‌هایی که جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در حضور وزیر جدید ترتیب دادند، هم نهایتا مورد موافقت ریاست دیوان محاسبات کشور قرار گرفت و مقرر شد دیوان محاسبات همان قرارداد تمام وقت در سال گذشته را ملاک قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: بنابراین وزارت آموزش و پرورش مجاز به محاسبه حقوق و مزایای نیروهای خرید خدماتی بر اساس قراردادهای تمام وقت است که امیدواریم آموزش و پرورش به زودی اصلاح قراردادها را به استان‌ها ابلاغ کند و دیون و بیمه‌های گذشته که بر اساس قرارداد اصلاح نشده آنها پرداخت شده با قرارداد جدیدشان پرداخت و مشکل همکاران خرید خدمات آموزشی در سراسر کشور حل شود.

وحیدی تصریح کرد: نیروهای خرید خدمات آموزشی از نیروهای بسیار سخت و پر تلاش هستند و بیشتر کلاس‌های پوششی مناطق محروم کشور را به ویژه در استان‌های که با کمبود نیرو روبه رو هستند از طریق شرکت‌های خرید خدمات آموزشی به عهده می‌گیرند که این امیدواریم این خبر خوش به همه این نیروها و نیروهایی که در مجموعه آموزش و پرورش مشغول خدمت هستند قوت و توان مضاعف دهد.

کد خبر: ۱۳۳٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha