۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
دولت هند مبادله رمز ارزها را به شرط پرداخت مالیات آزاد کرد
تحولی بزرگ در صنعت ارزهای دیجیتال؛

دولت هند مبادله رمز ارزها را به شرط پرداخت مالیات آزاد کرد

وزارت دارایی هند با صدور بیانیه از آزادسازی مبادله رمز ارزها در این کشور به شرط پرداخت مالیات ۳۰ درصدی از سوی کاربران خبر داد.

به گزارش بازار، دولت هند با انتشار بیانیه ای رسمی قصد خود را برای وضع مالیات بر دارایی های دیجیتال مجازی اعلام کرد. گفته می شود، این تصمیم پس از یک دوره طولانی عدم اطمینان در مورد آینده ارزهای دیجیتال در این کشور اتخاذ شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر دارایی هند مالیات ۳۰ درصدی بر درآمد حاصل از ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال مجازی را اعلام کرد. علاوه بر این، وی فاش کرد که کشورش ارز دیجیتال ملی تحت حمایت بانک مرکزی (CBDC) خود را تا آوریل ۲۰۲۳ راه اندازی و منتشر خواهد کرد.

در حالی که نرخ مالیات ۳۰ درصد ممکن است بالا باشد،با اینحال، به گفته کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال در هند، ممنوعیت فعالیت ارزهای دیجیتال از برنامه دولت این کشور حذف شده و این یک قدم بزرگ رو به جلو به حساب می آید. این در حالیست که دولت هند در نوامبر ۲۰۲۱ قویاً اعلام کرده بود که در آستانه غیرقانونی سازی دارایی های دیجیتال است.

پس از آن، پارلمان هند تصویب لایحه ای را برای اعمال ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال بررسی کرد. همچنین، بانک مرکزی این کشور نگرانی های خود را مبنی بر اینکه کریپتوها می توانند به طور بالقوه اقتصاد کشور را بی ثبات کنند، اعلام کرد. علاوه بر این، انتقاد نخست وزیر نارندرا مودی از دارایی ها بر این تصور افزود که ارزهای دیجیتال با آینده تیره ای در هند روبرو هستند.

با این حال، برخی از کارشناسان صنعت کریپتو مالیات ۳۰ درصدی را بیش از حد می دانند. برخی آن را اقدامی تنبیهی از سوی دولت دانسته و معتقدند که می تواند صنعت کریتو در هند را به طور کلی نابود سازد. همچنین نگرانی هایی وجود دارد که برخی از سرمایه گذاران ممکن است دارایی های رمزنگاری خود را نقد کنند و در بازارهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

کد خبر: ۱۳۳٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha