۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید محصولات گیاهی
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد

تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید محصولات گیاهی

علائی‌مقدم، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از تشکیل قرارگاه رصد و پایش برای تولید محصولات گیاهی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان حفظ نباتات کشور، شاهپور علائی‌مقدم در جمع معاون و مدیران فنی سازمان در خصوص اهداف تشکیل این قرارگاه گفت: بررسی و نظارت بر فرایند تولید محصولات گیاهی از زمان کاشت، داشت، برداشت تا مصرف و ارسال به بازارهای خارجی با رصد و پایش به موقع و منظم با برقراری ایستگاه‌های شبکه‌های مراقبت و پیش آگاهی، صدور دستورالعمل‌های اجرایی، نظارت بر تدارک و توزیع سموم و تجهیزات و فرآورده های کنترل بیولوژیک و غیرشیمیایی و فعال کردن و تجهیز پست‌های قرنطینه‌ای و نظارت مستمر بر بهداشت محصولات گیاهی صادراتی از اهداف تشکیل این قرارگاه است.

وی تصریح کرد: با تکمیل این زنجیره بسترهای تولید را می‌توان مدیریت کرد.

علائی‌مقدم در خصوص الزامات محقق شدن اهداف این قرارگاه گفت: یکی از الزامات اجرایی شدن مصوبات این قرارگاه استفاده از ظرفیت‌های کارشناسی در ستاد و استان‌ها است.

وی افزود: مقرر شد تا مدیران حفظ نباتات در استان‌ها با تشکیل جلسات قرارگاه به صورت منظم و مستمر به رصد و پایش محصولات گیاهی از مزرعه تا مصرف بپردازند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در پایان تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت عوامل ذیربط و سایر نهادهای مرتبط؛ گام‌های اساسی درجهت تحقق این مسیر مهم در جامعه را برداریم.

کد خبر: ۱۳۲٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha