۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
افتتاح ۳۸۸ پروژه راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با اعتبار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان
هم‌زمان با دهه فجر ۱۴۰۰ انجام می‌گیرد؛

افتتاح ۳۸۸ پروژه راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با اعتبار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان

۳۸۸ پروژه با اعتبار هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، وزارت راه و شهرسازی در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران و در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰، در حوزه حمل و نقل، ‌ افتتاح ۴۸۶ پروژه به ارزش شش هزار و ۴۲ میلیارد تومان را در دستور کار خود دارد که ۳۸۸ پروژه با اعتبار یکهزار و ۹۳۳ میلیارد تومان سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور است.

بر اساس این گزارش سه پروژه هوشمندسازی حمل و نقل جاده‌ای به تعداد ۳۳۵سامانه شامل پروژه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای، نصب و راه‌اندازی سامانه‌های توزین در حال حرکت و سامانه پایش وضعیت راه با اعتبار ۲۵۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین ۳۵ پروژه احداث، تکمیل و محوطه‌سازی پایانه‌های مرزی با اعتبار ۱۵۴میلیارد تومان، ‌۹ پروژه احداث، تکمیل و بهسازی ساختمان و محوطه‌سازی راهدارخانه مرکزی با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان و سه پروژه تکمیل ساختمان و محوطه‌سازی پاسگاه پلیس راه به ارزش ۱۱میلیارد تومان و سه پروژه نمازخانه‌های بین راهی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

در ادامه افتتاحیه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حوزه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های کشور، ۱۰۵ پروژه به طول هزار و ۱۶۸ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۹۳ میلیارد تومان را شاهد خواهیم بود.

از تعداد ۳۸۸ پروژه این سازمان ۲۱۱ پروژه به طول ۶۷۱ کیلومتر به حوزه ساخت و نگهداری راه‌های روستایی اختصاص دارد که با اعتباری بالغ بر۷۳۶ میلیارد تومان به انجام می‌رسد؛ همچنین احداث ۱۹ مجتمع خدمات رفاهی و تیرپارک در راه‌های کشور به ارزشی بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور قرار گرفته است.

گفتنی است؛ براساس این گزارش حمل و نقل جاده‌ای در ۹ماهه سال جاری در حوزه جابه‌جایی مسافر داخلی، ‌ ترانزیت کالا و جابه‌جایی بار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است؛ ‌ چراکه در حوزه جابه‌جایی مسافر داخلی ۷۴/۷ درصد، ‌ در بخش ترانزیت کالا ۸۳ درصد و در بخش جابه‌جایی بار ۹۱ درصد را شاهد هستیم.

کد خبر: ۱۳۲٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha