۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
افزایش کارایی تخصیص منابع بانکی به تولید با تامین مالی زنجیره‌ای
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد

افزایش کارایی تخصیص منابع بانکی به تولید با تامین مالی زنجیره‌ای

قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی مساله هدایت صحیح اعتبارات به سمت تولید را آغاز کرده که با حضور بیشتر بانک‌ها تقویت می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی قمری وفا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «بانک مرکزی از یک ماه پیش و با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد مساله هدایت صحیح اعتبارات بانکی را به سمت تولید آغاز کرده که با حضور بیشتر بانک‌ها تقویت می‌شود.

طرح تامین مالی زنجیره‌ای برنامه دولت برای هدایت منابع و اعتبارات به بخش مولد کشور است. براین اساس تفاهم‌نامه‌ای با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با هفت بانک دولتی امضا شد. این تفاهم‌نامه در زنجیره فلزات، خودرو، ساختمان، لوازم خانگی، صنایع غذایی، محصولات پتروشیمی، ماشین‌آلات و تجهیزات فعال است.

زیرساخت این اقدام در هفت بانک به طور کامل فراهم شده است. مقرر شده در گام بعدی طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، کار مشترکی نیز با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی شروع شود تا صنایع دیگر هم از مزایای این طرح بهره‌مند شوند. با اجرایی شدن این طرح هر بنگاه اقتصادی به جای دریافت پول، برات الکترونیکی می‌گیرد و به زنجیره بعدی می‌دهد و این فرآیند همچنان در زنجیره تولید ادامه می‌یابد.

تسریع و بهبود فرایند تأمین مالی سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، کاهش نیاز به دریافت تسهیلات جدید برای تأمین مالی سرمایه ‌در گردش، افزایش سهم تأمین مالی از طریق ابزارهای تعهدی، افزایش شفافیت و نظارت‌پذیری جریان مالی اقتصاد، کاهش انحراف منابع و افزایش کارایی تخصیص منابع، کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها و کاهش هزینه تأمین مالی بنگاه‌ها و کاهش هزینه تمام‌شده محصول از مزایای طرح تامین مالی زنجیره‌ای است.»

کد خبر: ۱۳۲٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha