۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
لونا بر سر دو راهی| صعود به ۷۵ دلار یا سقوط تا ۲۵ دلار
تحلیل بازار رمزارزها؛

لونا بر سر دو راهی| صعود به ۷۵ دلار یا سقوط تا ۲۵ دلار

ارز دیجیتال لونا در حال حاضر بر سر یک دو راهی بوده که شکل گیری الگوی سر و شانه منجر به سقوط آن به زیر ۳۰ دلار و البته ابطال این الگو می تواند منجر به افزایش قیمت تا ۷۵ دلار شود.

به گزارش بازار، طبق تجزیه و تحلیل فنی انجام شده توسط CRYPTOPIKK، قیمت ارز دیجیتال لونا یا همان Terra (LUNA) ممکن است طی هفته های آینده با شکل گیری الگوی سر و شانه (H&S) به تقریباً ۲۵ دلار سقوط کند که نشان دهنده کاهش ۵۰ درصدی قیمت نسبت به رقم فعلی است.

الگوهای سرو شانه یا H&S زمانی ظاهر می‌شوند که قیمت سه قله پشت سر هم تشکیل می‌دهد که قله میانی (به نام "سر") بالاتر از دو مورد دیگر (شانه‌های چپ و راست) قرار دارد. هر سه قله با یک کف قیمتی مشترک به نام "گردن" به بالاترین سطح می رسند.

معامله گران معمولا به دنبال باز کردن یک موقعیت فروش زمانی هستند که قیمت به زیر خط گردن H&S می رسد. با این حال، برخی از قانون «دو روزه» استفاده می‌کنند که در آن منتظر تأیید شکست دوم می‌مانند، یعنی زمانی که قیمت قبل از وارد شدن به یک موقعیت کوتاه، مجدداً خط گردن را از سمت پایین به‌عنوان مقاومت آزمایش می‌کند.

در همین حال، هدف کوتاه ایده آل برای معامله گران، طولی برابر با حداکثر فاصله بین سر و خط گردن است. در مورد LUNA، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده، اکنون قیمت به سمت همان هدف کوتاه H&S، در حال حاضر نزدیک به ۲۵ دلار است.

در همین حال، حجم ثبت‌شده در طول شکست H&S ثابت به نظر می‌رسد، که نشان می‌دهد روند نزولی احتمالا ادامه‌دار خواهد بود. این خطر کاهش بیشتر در بازار Terra را افزایش می دهد.

شاخص های حرکت روزانه LUNA، در درجه اول شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص جریان پول (MFI)، هر دو وارد مناطق فروش بیش از حد مربوط به خود شده اند که برخی ممکن است آن را سیگنال خرید در نظر بگیرند. CRYPTOPIKK معتقد است که این شاخص ها می توانند قیمت LUNA را ترغیب کنند که دوباره به سمت بالا بازگردد، اما در عین حال تاکید کرد: "به نظر می رسد روند همچنان [به نظر می رسد] رو به پایین باشد."

لونا بر سر دو راهی| صعود به ۷۵ دلار یا سقوط تا ۲۵ دلار


در حال حاضر، چشم انداز LUNA نزولی به نظر می رسد؛ زیرا این ارز اکنون تحت فشار کاتالیزورهای قوی اقتصاد کلان، به ویژه ایالات متحده معامله می شود. تصمیم فدرال رزرو برای کاهش برنامه خرید دارایی ۱۲۰ میلیارد دلاری خود در ماه به طور کامل تا ماه مارس و به دنبال آن اولین افزایش نرخ بهره از سطوح نزدیک به صفر فعلی آن تاثیر بسزایی روی بازار کریپتو خواهد داشت.

لونا بر سر دو راهی| صعود به ۷۵ دلار یا سقوط تا ۲۵ دلار


با نگاهی به نموادارها می توان گفت که روند نزولی LUNA به پایان رسیده است؛ چراکه میانگین متحرک ساده ۵۰ هفته ای خود (SMA ۵۰ هفته ای؛ موج آبی در نمودار زیر) را به عنوان نقطه حمایت آزمایش می کند.

این کف قیمت در زمان انتشار نزدیک به ۳۰ دلار بوده است و می توان در صورت ادامه روند نزولی، انتظار بازگشت لونا به این نقطه را داشت.

در همین حال، در نمودار بازه زمانی روزانه، LUNA میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA ۲۰۰ روزه) خود را برای بازگشت احتمالی آزمایش کرده است. در صورت وقوع این سناریو، به نظر می رسد هدف صعودی بعدی LUNA نزدیک به ۷۵ دلار باشد. برعکس، یک حرکت قاطع به زیر موج EMA ۲۰۰ روزه ممکن است تنظیمات H&S را به سمت ۲۵ دلار تحریک کند.

کد خبر: ۱۳۲٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha