۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته اول بهمن‌ ۱۴۰۰
جهان اقتصاد و کسب‌ و کار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته اول بهمن‌ ۱۴۰۰

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از نرخ رشد اقتصادی جهانی، آمار تولید جهانی فولاد و نرخ رشد اقتصادی آمریکا و آلمان جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی-تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۴,۴ درصد و ۳.۸ درصد
صندوق بین‌المللی پول: انتظار می‌رود که تولید ناخالص جهان در سال جاری میلادی با نرخ ۴,۴ درصد و در سال آینده با نرخ ۳.۸ درصد رشد کند.

۴ درصد در برابر ۷۰ درصد
صندوق بین‌المللی پول: تنها ۴ درصد از ساکنان کشورهای کم‌درآمد جهان به‌طور کامل در مقابل بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند؛ این رقم برای کشورهای پردرآمد جهان حدود ۷۰ درصد است.

۱۳ تریلیون دلار
بانک جهانی: دولت‌ها سالانه ۱۳ تریلیون دلار صرف تدارکات دولتی (خرید کالا، خدمات و کار برای مصارف عمومی) می‌کنند که حدود یک‌چهارم این رقم به دلیل شیوه‌های ناکارآمد و کوته‌بینانه عملاً هدر می‌رود.

۶,۹ درصد
رویترز: وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ (نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰) را ۶,۹ درصد اعلام کرد.

۱۹۵۰ میلیون تن و ۳,۷ درصد
ورلد استیل: تولید فولاد خام در جهان طی سال ۲۰۲۱ با رشد ۳,۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۱۹۵۰ میلیون تن رسید.

۴ میلیارد دلار
بلومبرگ: دولت اندونزی تلاش گسترده‌ای را برای جذب ۴ میلیارد دلار سرمایه به‌منظور توسعه صنعت پلی‌سیلیکون این کشور آغاز کرده است؛ صنعتی که توسعه آن می‌تواند راه را برای رشد قابل‌توجه تولید پنل‌های خورشیدی در اندونزی هموار کند.

۰,۷ درصد
بلومبرگ: دفتر آمار فدرال آلمان (Destatis) در گزارشی اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۰,۷ درصد کاهش یافته است.

۲,۱ میلیارد دلار در مقابل ۲۰ میلیارد دلا
بلومبرگ: دولت محلی ایالت اوهایو و سازمان توسعه اقتصادی این ایالت مجموعاً ۲,۱ میلیارد دلار مشوق‌های مالی به شرکت اینتل ارائه کرده و این غول فناوری را برای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در ایالت اوهایو ترغیب کرده‌اند.

۴۷۱ میلیارد یوان و ۳۶ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBS): بر اساس برآوردهای کارشناسان شرکت مشاوره مدیریت بین اند کامپنی، مصرف‌کنندگان چینی در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۴۷۱ میلیارد یوان (معادل ۷۳,۶ میلیارد دلار آمریکا) صرف خرید کالاهای لوکس کرده‌اند که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۱۲۳,۹ میلیارد دلار و ۱۱ درصد
سی‌ان‌بی‌سی(CNBC): گزارش‌های مالی شرکت اپل نشان می‌دهد که میزان فروش این شرکت در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰ به ۱۲۳,۹ میلیارد دلار رسیده است که این رقم به‌طور محسوسی بالاتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان است. تیم کوک، مدیرعامل اپل این افزایش فروش را ناشی از رفع برخی چالش‌های مرتبط با زنجیره تأمین شرکت می‌داند.

۴,۹ درصد
فایننشال تایمز: وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد شاخص تورم هسته مخارج مصرفی شخصی (PCE) این کشور در ماه پایانی سال ۲۰۲۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل از آن ۴,۹ درصد افزایش نشان می‌دهد که این رقم در ۳۸ سال اخیر یک رکورد محسوب می‌شود.

۲,۵ میلیارد پوند
فوربس: شرکت بنتلی که از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکس واگن به شمار می‌رود و در زمینه طراحی و تولید خودروهای لوکس فعالیت می‌کند، قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۲,۵ میلیارد پوندی در افق ۲۰۳۰ و اعمال تغییرات لازم در خطوط تولید خود، به یک تولیدکننده صِرف خودروهای برقی تبدیل شود.

۱۸,۸ میلیارد دلار و ۲۱ درصد
مارکت واچ: شرکت مایکروسافت در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی ۱۸,۸ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است که این رقم نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر: ۱۳۲٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha