۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
قیمت طلا همچنان در انتظار تعیین نرخ بهره فدرال رزرو| «مارس»؛ ماه تعیین کننده قیمت جهانی
تحلیل بازار طلا؛

قیمت طلا همچنان در انتظار تعیین نرخ بهره فدرال رزرو| «مارس»؛ ماه تعیین کننده قیمت جهانی

قیمت طلا در کنار سایر کالاهای سرمایه ای طی روزهای اخیر افت و خیز چندانی نداشته و به نظر می رسد همه چیز در انتظار اعلام میزان افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا است.

به گزارش بازار، طلا توانست از پایین ترین سطح چند هفته ای که به زیر ۱۷۸۰ دلار رسیده بود، صعود کند، اما همچنان در نزدیکی ۱۷۹۰ دلار به شدت در محدوده قرمز معامله می شود. بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده یک روز پس از انتشار داده های آماری ایالات متحده بیش از ۱٪ افزایش یافته و هممین موضوع، بهبود XAU / USD را محدود خواهد کرد.

با نگاهی به XAU / USD از منظر فنی، متوجه می شویم که شکست اخیر نرخ طلا به زیر کانال روند صعودی میان مدت در روز پنجشنبه که همچنین منجر به شکسته شدن قیمت فلز گرانبها به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه , کمی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار شد، نشان‌دهنده فروش بیشتر طلا است. با این حساب، خرس ها اکنون به دنبال آزمایش قیمت از پایین ترین سطح اخیر نوامبر / دسامبر در منطقه ۱۷۵۰ دلاری هستند.

قیمت‌های نقطه‌ای طلا (XAU / USD) در حال حاضر به شکل پایین‌ترین سطح سالانه در ۱۷۸۲ دلار بالاتر از سطح حمایت هستند.

قیمت طلا همچنان در انتظار تعیین نرخ بهره فدرال رزرو| «مارس»؛ ماه تعیین کننده قیمت جهانی


دلار در روز جمعه با DXY در بالاترین حد خود در چند ماه اخیر نزدیک به ۹۷.۵۰ و در مسیر رسیدن به بزرگترین رشد یک هفته ای خود در هفت ماه گذشته باقی می ماند که همراه با بازدهی بالاتر ایالات متحده در سراسر منحنی، بر طلا تاثیر گذاشته است.

قیمت‌های نقطه‌ای اکنون حدود ۲.۵ درصد در هفته کاهش یافته است. اما با اینحال، با توجه به جلسه مشترک فدرال رزرو آمریکا و کانادا در هفته گذشته، همچنان باید منتظر اعلام نرخ بهره از سوی این نهاد در ماه مارس ماند و به نظر می رسد تا آن زمان، طلا و سایر کالاهای سرمایه ای پیشرفت یا افت قابل توجهی در قیمت نخواهند داشت.

اگرچه فدرال رزرو تاکید کرده که نرخ جدید نسبت به نرخ فعلی افزایش خواهد یافت، اما با اینحال بایتد منتظر ماند و دید که این درصد افزایش تا چه حد خواهد بود. در صورتیکه میزان افزایش نرخ بهره با تورم فعلی همخوانی نداشته باشد، باز هم شانس طلا و سایر دارایی های سرمایه ای برای افزایش قابل توجه قیمت بالا خواهد بود.

کد خبر: ۱۳۲٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha