۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
شناختی از بازارهای جهانی و داخلی صنایع دستی نداریم
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

شناختی از بازارهای جهانی و داخلی صنایع دستی نداریم

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران نداشتن شناخت از بازارهای جهانی و داخلی را مهمترین مشکل و مانع فراروی توسعه صنایع دستی در استان بیان کرد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه در سال قبل رتبه اول را در شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی کسب کردیم، افزود: این درحالی که در سال ۱۷ جلسه فرعی و هشت جلسه اصلی داشتیم و ۱۰ مصوبه ملی در کشور ابلاغ شده است.

وی با اظهار اینکه با آنکه قانون مصوبات شورای گفتگو را تائید و تصویب کردند، اما در اجرای آن از سوی دستگاه ها با مشکل مواجه هستیم، خواستار توجه مسئولان به اجرای مصوبات قانونی این شورا شد.

وی با اشاره به مشکلات فراروی صنایع دستی استان یادآور شد: صنایع دستی به عنوان هنر بومی و شاخص، ریشه های عمیق در فرهنگ و صنعت دارد و کمک به توسعه اقتصادی، ایجاد شغل و سرمایه گذاری اندک و بهره وری بالا از جمله مزایا است.

مهاجر ادامه داد: در شرایط حاضر که بیکاری از معضلات محسوب می شود حمایت از صنایع دستی می تواند از جمله راه های برون رفت از مشکلات بیکاری باشد و نداشتن شناخت از بازارهای جهانی، بی توجهی سلایق مشتریان، نبود تبلغات و بازاریابی داخلی و خارجی و نبود افراد متخصص از جمله مشکلات فراروی این صنعت است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، نبود مواد اولیه مرغوب، عدم انجام تحقیقات بازاریابی، نبود راهبرد بسته بندی و قیمت گذاری مناسب و قوانین دست و پاگیر را از دیگر مشکلات برشمرد.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha