۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳
مطالعات «سامانه انتقال آب صنعت» در گلستان آغاز شد
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

مطالعات «سامانه انتقال آب صنعت» در گلستان آغاز شد

گرگان- حسینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: از ماه های گذشته مطالعات «سامانه انتقال آب صنعت» در گلستان آغاز شده است.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صنعت در گلستان عقب ماندگی تاریخی داشته هر چند که در حوزه کشاورزی هم به صورت غیرعلمی و ناقص توجه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: علاوه بر واحدهای که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع شده برخی از کشتارگاه ها، دامپروری ها و مرغداری ها هم به عنوان صنعت در استان مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: میزان آب مورد نیاز صنعت گلستان طبق افق ۱۴۲۵ حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب بوده که ترکیبی از آب های زیرزمینی، سطحی سدها و شیرین سازی آب دریا است.

حسینی گفت: آن چه که در حال حاضر مصرف واقعی صنعت گلستان بوده کمتر از ۳۰ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: در شمال استان منطقه آزاد صنعتی و تجاری تعریف شده و باید زیرساخت های آن از جمله آب را فراهم کنیم.

وی گفت: از چند ماه گذشته مطالعاتی را تحت عنوان «سامانه انتقال آب صنعت» آغاز کردیم که براساس آن پنج میلیون مترمکعب آب از سد بوستان، پنج میلیون مترمکعب آب از سد گلستان و ۱۰ میلیون مترمکعب آب از سد نرماب به این منطقه منتقل شود.

حسینی اضافه کرد: در شمال گرگانرود هم سامانه انتقال آب صنعت را داریم و انتهای آن هم به شهرک هزار هکتاری اترک متصل می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان عنوان کرد: همچنین مطالعاتی دیگر برای شیرین سازی ۲۰ میلیون مترمکعب و تخصیص آن به صنعت در حال انجام است که البته هنوز وزارت نیرو آن را به ما تخصیص نداده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در بقیه سدهایی که در دست احداث است، مانند قره چای در رامیان، سد میرداماد در شصت کلا و نگارستان در علی آبادکتول تخصصی برای صنعت در نظر گرفته شده و بسته به آن که واحد تولیدی در کجا واقع شده آب برای آن تامین می‌شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha