۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
گسترش هوش مصنوعی و تحولاتی که زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهد
بازار گزارش می دهد؛

گسترش هوش مصنوعی و تحولاتی که زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهد

هوش مصنوعی سهم زیادی از زندگی آینده ما را به خود اختصاص می دهد. بررسی ها نشان می دهد برای همسو شدن با تحولات دنیای تازه مهارت آموزی یک ضرورت است.

بازار؛ گروه بین الملل: هوش مصنوعی به سرعت در حال رخنه در صنایع و ایجاد تغییرات محسوس در ان است. یکی از صنایعی که در این سالها با سرعت تغییر کرده است و بعد از پایان همه گیری با شرایط تازه ای به کارش ادامه می دهد، صنعت بیمه است و انتظار می رود از اواخر سال جاری تحولات تازه ای را در این صنعت شاهد باشیم.

وب سایت insurancebusiness در گزارش اخیر خود با اشاره به رشد سرمایه گذاری شرکتهای بیمه در حوزه هوش مصنوعی نوشت:«هم اکنون سرمایه گذاری در زمینه هوش مصنوعی اولین و اصلی ترین سیاست شرکتهای بیمه است. همه تلاش می کنند تا بیشترین بهره را از این شرایط تازه ببرند و کیفیت و نحوه خدمات رسانی را در این صنعت ارتقا دهد.»

پیش بینی نمی شود توسعه به کار گیری هوش مصنوعی در صنعت بیمه به معنای جایگزین شدن تکنولوژی با انسان باشد بلکه انتظار می رود کارایی و تاثیر گذاری فعالیتهای انسانها را ارتقا دهد و بهره وری نیروی کار را نیز بیشتر کند.

صنعت بیمه از صنایعی است که ارتباط انسانی در ان اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل است که حذف نیروی انسانی بسیار دور از انتظار است. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی درصنعت بیمه استفاده از تکنولوژی برای برگزاری جلسات گروهی به صورت انلاین است.

اما صنایع دیگر هم از هوش مصنوعی برای ارتقای نحوه خدمات رسانی استفاده کرده اند. به عنوان مثال صنعت بانکداری در سالهای اخیر با استفاده ازهوش مصنوعی تلاش کرده است تا نحوه خدمات رسانی به مشتریان را بهبود بخشد. استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری در نحوه نقل و انتقالات مالی تغییرات زیادی را ایجاد کرده است و بستر را برای توسعه این صنعت فراهم کرده است.

در صنعت بهداشت و درمان بالاترین میزان استفاده از هوش مصنوعی مشاهده می شود به عنوان مثال استفاده از سیستم های ضد عفونی خودکار یکی از این ابزارها است که در تمامی بیمارستان ها در کشورهای صنعتی کاربرد دارد. استفاده از رباتهایی که داروهای بیماران را به آنها می دهند و ارزیابی های اولیه برای سلامت فرد بیمار را انجام می دهند، یکی دیگر از تکنولوژی هایی است که این روزها به کار می رود.

استفاده از هوش مصنوعی در کارخانه های صنعتی هم به معنای افزایش استفاده از رباتها برای انجام کارها، حتی نظارت بر عملکرد دستگاه ها است. ولی شاید یکی از جالب ترین و قابل مشاهده ترین موارد کاربرد هوش مصنوعی را بتوان در استفاده از پهپادها دید. پهپادهایی که هر روز سهم بیشتری در زندگی انسانها به خود اختصاص می دهند.

اخیرا خبرهایی در مورد استفاده از پهپادها برای انتقال کالاهای خریداری شده توسط افراد از انبارهای کالایی به منزل منتشر شده است. خریدهایی مانند دارو، خرید وسایل الکترونیکی کوچک و حتی مواد غذایی. با توسعه استفاده از این تکنولوژی دیگر نقش انسانها در انجام کارهای خدماتی ساده به طور کلی از بین می رود و تنها کارهایی که نیاز به تحلیل های دقیق و هوش زیاد دارند می تواند به انسانها واگذار شود.

باید در نظر داشت در جریان تحولات انقلاب تکنولوژی که چهارمین انقلاب صنعتی در دنیا است، سهم زیادی از مشاغل از بین می رود ولی در کنار ان فرصتهای شغلی تازه ای به وجود می آید که افراد می توانند با کسب درآمد گذران زندگی کنند.

ولی برای اینکه دراین مشاغل به کار گرفته شوند باید مهارتهای لازم را به دست بیاورند. به همین دلیل در این دوره گذار، آموزش و کسب مهارتهای جدید نه تنها برای جوانان بلکه برای بزرگسالان هم از اهمیت بالایی برخوردار است و نمی توان بدون ان از این دوره حساس عبور کرد.

این شرایط در جریان تمامی انقلاب های صنعتی در دنیا وجود داشته است و انتظار می رود با تحولات سریع تکنولوژی در این سالها با سرعت بیشتری شاهد آن باشیم.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha