۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
ساماندهی بیش از ۳ میلیون کارتخوان طی ۲ ماه اخیر
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد

ساماندهی بیش از ۳ میلیون کارتخوان طی ۲ ماه اخیر

رئیس کل امور مالیاتی گفت: طی ۲ ماه گذشته با اجرای طرح ساماندهی کارتخوان ها، بیش از سه میلیون دستگاه ساماندهی شده که بخش عمده آن مربوط به غیرفعال سازی بوده است.

به گزارش بازار، داود منظور رئیس کل امور مالیاتی کشور افزود: از این تعداد، صاحبان ۲ میلیون دستگاه کارتخوان درخواست غیرفعال سازی داده اند.

وی اضافه کرد: همچنین یک میلیون دستگاه کارتخوان در این مدت، به حساب پرونده مالیاتی متصل شده است.

رئیس کل امور مالیاتی کشور ادامه داد: همچنین ۱۵۰ هزار صاحب دستگاه کارتخوان در این مدت، درخواست تشکیل پرونده مالیاتی داده اند.

منظور گفت: همچنین طی ماه‌های اخیر با توجه به اشرافیت اطلاعاتی موفق شده ایم بیش از ۷۷ هزار مؤدی مالیاتی که با وجود داشتن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تراکنش مالی، متقاضی استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم در تعیین مالیات شده بودند، را شناسایی کرده و جلوی کتمان درآمد و در نتیجه فرارمالیاتی آن‌ها را بگیریم.

وی بر تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی از طریق افزایش اشراف اطلاعاتی و شناسایی گلوگاه‌های فرار تاکید کرد و افزود: ما با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان، رسیدگی به تراکنش‌های بانکی و اجرای قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانیم اشراف اطلاعاتی خود را در شناسایی نقاط فرار مالیاتی به کار گرفته و مالیات حقه دولت را دریافت کنیم.

وی بر لزوم جلوگیری از سوء استفاده مالیاتی افراد سودجو از مردم مناطق مرزنشین در قالب کارت‌های بازرگانی، پیله وری و حساب‌های اجاره‌ای تاکید کرد و گفت: استانداری‌ها می‌توانند با ساماندهی پیله وران مناطق مرزی در قالب تشکل‌ها و تعاونی‌های بومی، زمینه تجارت رسمی مردم مرزنشین منطقه را فراهم کنند.

کد خبر: ۱۳۲٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha