۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
گشایش نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری
با حضور وزیر میراث فرهنگی صورت گرفت؛

گشایش نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی گشایش یافت.

به گزارش بازار، پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در محل نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.

در این نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری از همه استان‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در زمینه‌های مختلف ارائه کرده اند.

در این رویداد مهم ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی، تسهیلات ویژه‌ای برای استان‌های کم برخوردار در نظر گرفته شده است.

نمایشگاه امسال همچنین میزبان هیات‌های تجاری مختلف از کشورهای همسایه همچون عمان، افغانستان، تاجیکستان، عراق و … است.

در ایران حدود ۲۹۰ رشته صنایع دستی وجود دارد که هنرمندان بسیاری در این رشته‌ها فعالیت دارند و محصولات آن‌ها ارزش افزوده بالایی برای کشور دارد.

همچنین در حوزه گردشگری بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و همچنین رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی در جهان را داراست که همین باعث می‌شود ظرفیت ورود سالانه میلیون‌ها گردشگر به کشور فراهم باشد، صنعت گردشگری ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بالا برای رشد و توسعه است.

این نمایشگاه تا ۱۴ بهمن دایر است.

کد خبر: ۱۳۲٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha