۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
شکایت اتحادیه اروپا از چین

شکایت اتحادیه اروپا از چین

در پی اعمال محدودیت های تجاری، اتحادیه اروپا علیه چین به سازمان جهانی تجارت شکایت می کند.

به گزارش بازار، اتحادیه اروپا از چین شکایت می کند. این گزارش می افزاید اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد از چین به دلیل در پیش گرفتن اقدامات تبعیض آمیز علیه لیتوانی به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است. بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا اعلام کرد اقدام پکن در قبال این کشور، که در حوزه بالتیک واقع شده است، در حال آسیب رساندن به دیگر صادرات اتحادیه اروپا است. اخیرا لیتوانی موافقت کرده است دفتر تایوان در ویلینیوس، از نام تایوان به جای چین تایپه استفاده کند. به منظور خودداری از ناراحت کردن مقامات چینی، دیگر کشورها از واژه "چین تایپه" استفاده می کنند.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می داند که در سطح بین المللی هیچ کشوری حق به رسمیت شناخته شدن آن را ندارد. پکن سفیر لیوانی را اخراج کرده و سفیر خودش را نیز از این کشور فرا خوانده است. ماه گذشته، لیتوانی نیز سفارت خود را در پایتخت چین تعطیل کرد. تنش ها بین دو کشور افزایش یافته است و لیوانی، چین را به توقیف کالاها در مرزهای چین متهم می کند. اتحادیه اروپا در حال حاضر به سازمان جهانی تجارت شکایت کرده است. کمیسیون اروپا به نیابت از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، مسائل تجاری را مدیریت می کند. کمیسیون اتحادیه اروپا می گوید شواهدی را در ارتباط با اعمال محدودیت هایی از سوی چین ارائه کرده است.

این محدودیت ها شامل خودداری از ترخیض اقلام لیتوانی از گمرک، رد درخواست واردات از لیتوانی و تحت فشار قرار دادن شرکت های اروپایی فعال در خارج از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا برای حذف نام لیتوانی از چرخه تأمین کالای خود در زمان صادرات به چین می شود. نخستین مرحله اقدام اتحادیه اروپا شامل درخواست برای رایزنی می شود که بر اساس آن این اتحادیه رسما خواهان دریافت اطلاعات بیشتری از چین در ارتباط با اقداماتش با هدف حل و فصل این مناقشه می باشد. اگر ظرف ۶۰ روز نتیجه ای حاصل نشود، اتحادیه اروپا می تواند خواستار حکم سازمان تجارت جهانی در ارتباط با این مناقشه شود.

کد خبر: ۱۳۲٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha