۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۵
حقوق رزمندگان معسر، جانبازان، خانواده شهدا، سربازان و کارمندان افزایش یافت
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

حقوق رزمندگان معسر، جانبازان، خانواده شهدا، سربازان و کارمندان افزایش یافت

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش حقوق رزمندگان معسر، جانبازان، خانواده شهدا، سربازان و کارمندان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ و به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ولی اسماعیلی، به تشریح پیشنهادات کمیسیون اجتماعی به کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ به ریاست مهدی عیسی زاده، پرداخت که مورد تصویب این کمیسیون قرار گرفت و گفت: کمیسیون اجتماعی با هدف افزایش توانمندی معیشتی اقشار مختلف جامعه، پیشنهاداتی را از طریق کمیته حقوق و دستمزد به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ ارائه داد که خوشبختانه به تصویب این کمیسیون رسید.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این مصوبات گفت: به پیشنهاد کمیسیون اجتماعی که به تصویب کمیسیون تلفیق بودجه رسیده، حقوق رزمندگان معسر از ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان افزایش یافت و تعداد افراد تحت پوشش این قانون از ۹۰ هزار نفر به ۱۱۰ هزار نفر رسیدند و تنها ۱۰ هزار نفر باقی مانده اند که در سال‌های آتی تعیین تکلیف می شوند.

وی افزود: بر این اساس حقوق ماهیانه جانبازان زیر ۲۵ درصد، از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۳ میلیون تومان افزایش یافت و جانبازان غیرشاغل بالای ۲۵ درصد که۴۰ هزار نفر هستند نیز ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق ماهیانه دریافت خواهند کرد.

اسماعیلی همچنین ادامه داد: حقوق والدین شهدا که پیش از این ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود با پیشنهاد کمیسیون اجتماعی و مصوبه کمیسیون تلفیق به ۵ میلیون تومان افزایش یافت که تمام موارد ذکر شده از مالیات معاف هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به پیشنهاد دیگر این کمیسیون که به تصویب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ رسید، خاطرنشان کرد: حق عائله مندی کارمندان برای همسر دو برابر و برای هر اولاد سه برابر شد، حقوق سربازان مجرد به سه میلیون تومان رسید و حقوق سربازان متأهل نیز ۵ میلیون تومان شد همچنین کف حقوق کارمندان دولت از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نادر کریم پور IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      2 2
      با عرض سلام وخسته نباشی من جانباز ۱۰ در صد چون سنم از ۶۰ گذشته از طریق بنیاد مستمری میگیرم ایا حقدق معسر سربازی شامل من میشود با تشکر لطفا راهنمایی فرمابید
    • جواد توکلی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      4 1
      سلام حداقل حقوق کارمندان را برای جانبازان و ایثارگرانه ریر ۲۵درصدمعسر را لحاظ کنید.الهی و ربی من لی عیرک
    • جانباز IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 1
      پوتین کجایی که بیایی با ایران قرارداد ۲۰ ساله ببندی برای خرید شمال ایران . شاید تو حق و حقوق ما جانبازان را بدهی . آمین . یا رب العالمین . ... حمید رضاحاجی بابایی نماینده مجلس. لطفاً علت دشمنی خودتان با بچه های جبهه و جنگ را بفرمائید . که با معیشت و حقوق جانبازان عزیز مخالفت کردید . حتی با ۵ ملیون تومان نمایندگان مجلس به جانبازان زیر ۲۵% هم مخالفت کردید . از فقیر شدن و بدبخت شدن بچه های دفاع مقدس چه نصیب شما می شود . اگر با فقر بچه های جبهه و جنگ خوشحال میشوید و شب راحت تر می خوابید . به دشمنی با بچه های جبهه و جنگ ادامه دهید . که ایران را و فرهنگ ایثار و شهادت را نابود کردید که شب راحت تر بخوابید .
      • ناشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
        0 1
        چه خبره دور ورداشتی
    • حسین IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      1 0
      پدرمن ۱۶سال داشت رزمنده شهیدسلیمانی بودندخیلی شهیدسلیمانی به رزمندگان احترام ومهربان بودندشهیدسلیمانی مشکل رزمندگان پیگیری میکردندرزمندگان بسیجی حمایت کنیدسربازولایت هستندتشکر