۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
 کیوی ایران به سایر بازارهای صادراتی بدون مشکل در حال صدور است
رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

کیوی ایران به سایر بازارهای صادراتی بدون مشکل در حال صدور است

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در دیدار با سفیر هند در تهران بر توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های تهران – دهلی‌نو تاکید کرد و گفت: موانع صادرات محصولات کشاورزی ایران به هند باید مرتفع شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، گدام دارمندرا، سفیر هند در تهران با شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

شمس‌الدین حسینی در ابتدای این دیدار بیان داشت: مناسبات دو کشور در عرصه منطقه‌ای و جهانی همواره از شرایط مناسب و رو به رشدی برخوردار بوده است اما در این مقطع ضرورت دارد برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های تهران – دهلی‌نو اقدامات بیشتری صورت گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در ادامه با ابراز ناخرسندی از کاهش حجم مبادلات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و هند گفت: متأسفانه طی سالهای اخیر سطح تبادلات اقتصادی دو کشور به دلایلی مختلفی از جمله تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری آمریکا کاهش یافته است.

وی در همین راستا افزود: با وجود تحریم‌های نفتی، همکاری میان تجار و بازرگانان دو کشور همچنان ادامه دارد. امیدواریم بتوانیم این سطح از همکاری‌ها را توسعه دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند صادرات محصولات کشاورزی کشورمان به هند تصریح کرد: اخیراً در مسیر صادرات برخی محصولات کشاورزی از جمله کیوی به هند موانعی ایجاد شده است که با روال سابق و استانداردهای موجود مطابقت ندارد. با توجه به اینکه کیوی ایران به سایر بازارهای صادراتی بدون مشکل در حال صدور است از کشور هند انتظار می‌رود که همکاری بیشتری جهت رفع موانع صادرات این محصول داشته باشد.

شمس‌الدینی حسینی در پایان این دیدار افزود: قرار است که در روزهای پیش‌رو جلساتی به صورت وبیناری میان مسئولان دولتی دو کشور جهت بررسی مسائل فنی مربوط به صادرات محصولات کشاورزی برگزار می‌گردد. امیدواریم با حسن نیت طرف هندی مشکلات موجود در این گفتگوها حل و فصل گردد.

گدام دارمندرا سفیر هند در تهران نیز در این دیدار اظهار داشت: هند و جمهوری اسلامی ایران دو کشور مهم در قاره آسیا هستند که همکاری‌های میان دو کشور هر سال به مراتب مستحکم‌تر از سالهای گذشته است.

سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سعی داریم در بخش های فنی حفظ نباتات دو طرف همکاری کنند، افزود: امیدواریم در نشست مجازی که میان مسئولان ذیربط در خصوص بررسی مشکلات صاردات محصولات کشاورزی برگزار خواهد شد، مسائل موجود حل و فصل شود.

وی در پایان این دیدار تصریح کرد: هند به دنبال تحکیم و تقویت روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است و ما از توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و کشاورزی استقبال می‌کنیم.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha