۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
اخذ تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تسریع در اجرای پروژه
معاون مهندسی راه و شهرسازی زنجان خبر داد

اخذ تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تسریع در اجرای پروژه

زنجان- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان از اخذ تسهیلات ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تسریع در اجرای پروژه محور سه راهی سلطانیه - قیدار و کبودرآهنگ از بانک ملت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از راه و شهرسازی زنجان، اصغر اسماعیلی با بیان اینکه هفت پروژه حوزه راهسازی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در دست اجرا است، گفت: این پروژه‌ها با اعتبارات ملی اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های حوزه راه در راههای اصلی در جهت ارتقا، بهسازی و احداث باند دوم در محورهای استان در حال انجام است، اظهار داشت: از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا، بهسازی راه اصلی «زنجان به بیجار» و «زنجان به دندی و تکاب» است و طی سالجاری نیز حدود ۱۰ کیلومتر از محور بیجار آسفالت ریزی شد و قطعات «۱ و ۲» این محور با این ۱۰ کیلومتر تکمیل شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان با بیان اینکه محور زنجان - بیجار به طول ۳۶ کیلومتر از «زنجان تا شهر زرین آباد» این پروژه به ۴ بانده تبدیل شده است، گفت: در سفر آبان ماه سالجاری رئیس جمهور به استان و با حضور وزیر راه و شهرسازی کل محور تا زرین آباد به بهره برداری رسید و با ۴ بانده شدن این محور شاهد کاهش چشمگیر تصادفات بودیم و ترافیک هم تسهیل شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه قطعه ۳ در محور بیجار در دست پیمان بوده و این پروژه در حال حاضر فعال است، تصریح کرد: تا خردادماه سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۵ کیلومتر از این قطعه زیر آسفالت می‌رود و طی سالهای آینده هم مابقی پروژه‌ها اجرا می‌شوند.

وی تاکید کرد: از قطعه «زنجان به بیجار» و «زنجان به تکاب» از قسمت دندی نیز ۱۶ کیلومتر از این محور طی سالهای گذشته به بهره برداری رسیده و ۴۴ کیلومتر این محور هم در دست پیمان سپاری بوده و توسط دو پیمانکار در حال انجام است و ۱۶ کیلومتر در قطعه ۲ و نزدیک ۳۰ کیلومتر هم در قطعه ۳ این محور که حذف گردنه چایرلو و به صورت واریانت احداثی است توسط شرکت «کاراکتر» در حال انجام است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان به روند اجرای پروژه محور قیدار – سلطانیه – کبودرآهنگ اشاره کرد و گفت: طول حوزه استحفاظی در این محور ۱۰۵ کیلومتر است و این پروژه در پنج قطعه به صورت قطعات ۵ گانه تفکیک شده که «قطعه سه» کمربندی قیدار را شامل بوده و در سال ۹۹ با طول حدود ۱۸ کیلومتر به بهره برداری رسید، «قطعه ۴» به طول ۲۲ کیلومتر است که حدود ۱۲ کیلومتر طی سال جاری به بهره برداری رسید و حدود ۱۰ کیلومتر از این محور باقی مانده که پیمانکاردر آن فعال است.

اسماعیلی تصریح کرد: «قطعه ۲» هم به طول ۳۲ کیلومتر توسط پیمانکار جهاد نصر فعال بوده و در اولین فرصت فصل کاری که فروردین سال آینده خواهد بود ۱۲ کیلومتر از این مسیر آماده آسفالت بوده و عملیات روسازی و آسفالت آن انجام خواهد شد و عملیات احداث ابنیه ۲۰ کیلومتر بعدی هم تمام شده و عملیات زیر سازی و ساخت زیر اساس و سایر بخش‌های پروژه در حال انجام است.

قطعه ۵ محور قیدار-سلطانیه و کبودرآهنگ ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
وی با بیان اینکه «قطعه ۵» این محور ابتدای سالجاری پیمان سپاری شده است، افزود: طول این پروژه ۳۰ کیلومتر است و حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی زنجان به پروژه محور «زنجان به ابهر و تاکستان» اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه جزو محورهای اصلی و ترانزیت است که حدود ۱۰ کیلومتر از این محور آماده آسفالت است و در اولین فرصت کاری از فروردین ماه سال آینده شروع به آسفالت ریزی خواهد شد و از زنجان تا سه راهی سلطانیه «۴ بانده» می‌شود که انتهای حوزه، از خیرآباد تا سه راهی سلطانیه و از زنجان تا سه راهی بناب تکمیل شده و ۱۲ کیلومتری که در وسط این دو قطعه است حدود یک کیلومتر آسفالت شده و ۱۱ کیلومتر هم در اولین فرصت کاری و شرایط جوی مناسب آسفالت می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه طی سالجاری از ظرفیت ماده ۵۶ برای تسریع در اجرای پروژه محور سه راهی سلطانیه- قیدار و کبودرآهنگ ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملت اخذ خواهیم کرد، ادامه داد: این میزان تسهیلات با هماهنگی و پیگیری نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در مراحل آخر اخذ ماده ۵۶ است و امیدواریم با تخصیص این میزان تسهیلات بانکی، قطعات چهار گانه این محور که دارای سه قطعه فعال است به زودی تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه ماهیت پروژه‌های حوزه راهسازی در حال اجرای استان زنجان بین استانی است، افزود: پروژه «محور زنجان به بیجار» ارتباط استان زنجان با استان کردستان را تسهیل می‌کند، «محور زنجان به دندی» محور ارتباط ی زنجان با استان آذربایجان غربی و «پروژه محور سه راهی سلطانیه و کبودرآهنگ» هم ارتباط استان زنجان با استان همدان را تسهیل خواهد کرد.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha