۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
امور عشایری ردیف بودجه خاصی ندارد/ اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر
رئیس سازمان امور عشایر کشور خبر داد

امور عشایری ردیف بودجه خاصی ندارد/ اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر

ایلام-رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه امور عشایری ردیف بودجه خاصی ندارد، گفت: به زودی یک هزار میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس پاپی‌زاده ظهر چهارشنبه در نشست شورای عشایر استان ایلام اظهار داشت: خیلی از مسایل مرتبط با عشایر با رایزنی ‌و تعامل های بین سازمانی انجام می شود چراکه این سازمان ردیف بودجه خاصی ندارد.

وی افزود: امروز می طلبد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق همت کنند که این موضوع در بودجه دیده شود.

وی بیان کرد: محرومیت مناطق عشایری کشور بالاست و در ردیف‌های اعتباری بودجه کشور متاسفانه ردیفی برای راه عشایر تحت عنوان راه عشایری و یا ایل راه وجود ندارد.

پاپی زاده با اشاره به آخرین وضعیت صادرات دام عشایر، افزود: صادرات دام های مازاد عشایر در بازارهای داخلی و خارجی یکی از اهداف و سیاست های جدید این سازمان است که دام های مازاد عشایر توسط اتحادیه ها و تعاونی های عشایری به فروش می رسد تا دلالان و واسطه ها حذف شوند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان یارانه حمل و نقل آرد تامین شده و امیدواریم بتوانیم آرد را در محل زندگی عشایر به آنان تحویل دهیم.

وی از اختصاص تسهیلات ماده ۱۲ مدیریت بحران برای حل مشکلات عشایر خبر داد و تصریح کرد: در آینده یک هزار میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر اختصاص می‌یابد که در قالب دامدار کارت پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha