۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
 ارز ترجیحی فسادزا به معیشت مردم گره خورده است
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق:

ارز ترجیحی فسادزا به معیشت مردم گره خورده است

آل اسحاق، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه ۶۰ میلیون ایرانی درآمد متوسط به پایین دارند، گفت: موضوع ارز ترجیحی به سرنوشت زندگی این افراد مربوط است.

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق، وزیر پیشین بازرگانی و رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه درآمد ۶۰ میلیون نفر از جمعیت متوسط به پایین است، گفت: این افراد در شرایطی قرار دارند که درآمدهایشان با هزینه ها هماهنگ نیست و در واقع درآمد این دسته از جامعه کمتر از هزینه ها است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه سیاستمداران به زندگی و معیشت ۶۰ میلیون ایرانی که درآمدهای متوسط به پایین دارند، اظهار کرد: در حال حاضر تورم اعلامی بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است. این تورم متوسط قیمت ۳۰۰ قلم کالا است که بانک مرکزی یا مرکز آمار اعلام می کند اما در رابطه با ۶۰ درصد از مردم حدود پنج حوزه هزینه ای وجود دارد که ۷۰ درصد از هزینه مردم را شامل می شود.

وزیر پیشین بازرگانی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو درباره این پنج حوزه بیان کرد: اجاره مسکن، خورد و خوراک، بهداشت، آموزش و پوشاک پنح حوزه ای هستند که یک خانواده متوسط ۷۰ درصد از درآمد خود را صرف این حوزه ها می کند. متاسفانه تورم این بخش ها بیش از ۵۰ درصد و بیش از ۷۰ درصد است. یک خانواده در این شرایط به سختی می توانند زندگی خود را به ویژه در حوزه معیشت اداره کند.

وی با تصریح بر این موضوع که سیاست مداران نمی توانند به زندگی ۶۰ میلیون ایرانی با درآمد متوسط بی توجه باشند، عنوان کرد: موضوع ارز ترجیحی به سرنوشت زندگی این افراد مربوط است. البته بدون تردید ذات ارز چند نرخی فسادزا است اما این فساد در مقابل مصلحت معیشت مردم قرار دارد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه از تولید تا توزیع و نگهداری ارز دو نرخی سوء استفاده و فساد زیادی صورت می گیرد، گفت: تک نرخی شدن ارز کمال مطلوب است اما از سوی دیگر معیشت مردم نیز به این ارز ۴۲۰۰ تومانی گره خورده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha