۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
تاکید رئیس مجلس بر توجه به مناطق محروم در بودجه‌های سالانه

تاکید رئیس مجلس بر توجه به مناطق محروم در بودجه‌های سالانه

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیگیری مصوبات نظارت میدانی سال گذشته از استان چهارمحال و بختیاری با حضور اعضای مجمع نمایندگان و استاندار این استان؛ بر ضرورت توجه به استان‌های محروم تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این توجه نخستین بار در بودجه ۱۴۰۰ با محوریت محرومیت زدایی از استان‌های محروم مانند استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، ایلام و... رقم خورد و باید همین رویکرد در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز تکرار شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه پس از نظارت میدانی در استان چهارمحال و بختیاری، برای تکمیل طرح اتصال راه‌های ۲۵ هزار روستا و همچنین آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا در یک دوره ۳ ساله اقدامات مهمی آغاز شده است، افزود: بودجه امسال و سال آینده این ظرفیت را دارد که از محل تبصره‌های ۱۴، ۱۶ و ۱۸ پیگیری‌های لازم برای توسعه و پیشرفت مناطق محروم نهایت بهره مندی انجام گیرد و این موضوع فقط نیازمند پیگیری در استان است.

وی با اشاره به سختی تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام در مناطقی همچون کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری افزود: به عنوان نمونه یک طرح راه سازی از حدود ۱۵ سال قبل تا به امروز هنوز به بهره برداری نرسیده و فقط در مرحله زیرسازی پیشرفت داشته است که آن هم با اولین بارش برف و کولاک تخریب و مجدد بودجه‌های سالانه صرف کار زیرسازی می‌شود، یعنی چرخه تکراری بدون نتیجه هر سال انجام می‌شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه نباید فقط از ظرفیت بودجه‌های دولتی برای توسعه و آبادانی استان‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام استفاده کرد، ادامه داد: این استان ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد و باید با ایجاد انگیزه برای سرمایه گذار، زمینه را برای استفاده از اعتبارات غیردولتی نیز فراهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است در برخی طرح‌ها مانند طرح اتصال راه آهن چهارمحال و بختیاری به خوزستان نگاه ملی داشته باشیم، تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که سال آینده باید اعتبار ویژه‌ای برای آن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود، اتصال خط ریلی لردگان به استان خوزستان است. این طرح باعث اتصال مسیر ریلی از استان اصفهان به خوزستان می‌شود و همه کشور از آن بهره مند می‌شوند. اگر همین طرح در کنار اتصال راه جاده‌ای از اصفهان به خوزستان محقق شود، درآمدهای استان متحول خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha