۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
صندوق بین المللی پول در مورد استفاده از رمز ارزها هشدار داد| بیت کوین ۳۶ هزار دلاری شد
بازار گزارش می دهد؛

صندوق بین المللی پول در مورد استفاده از رمز ارزها هشدار داد| بیت کوین ۳۶ هزار دلاری شد

ارزش بیت کوین در این روز به ۳۶ هزار دلار رسید و ارزش اتریوم نیز با تجربه افزایش کمتر از یک درصدی به مرز ۲ هزار و ۴۴۹ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: نوسان اندک بازار رمز ارزها با اخبار مختلفی که در زمینه قانون گذاری در این حوزه مطرح می شود همراه است. طبق گزارش منتشر شده توسط وب سایت کوین دسک در روز بیست و ششم ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی قیمت هر بیت کوین در بازار جهانی به مرز ۳۶ هزار و ۸۰۰ دلار رسیده است که رشدی کمتر از یک درصدی نسبت به روز قبل داشت و ارزش هر اتریوم با تجربه افزایش ۰.۸۹ درصدی به مرز ۲هزار و ۴۴۹ دلار رسید.

آمارها نشان می دهد در این روز قیمت هر رمز ارز XRP برابر با ۶۱ سنت بود و هر دوج کوین با قیمت ۱۴ سنت مبادله شد. در این روزها افت قیمت رمز ارزها در دنیا با سرعت زیادی در جریان است و پیش بینی هایی در مورد احتمال تداوم روند کاهشی در ماه های اتی ارایه شده است.

اما مساله مهم تر این است که سرمایه گذاری در این بازار با ریسک بالایی همراه است و نمی توان بدون توجه به این ریسک ها رسما وارد بازار شد. آمارها نشان می دهد طی یک هفته گذشته ارزش سرمایه موجود در بازار رمز ارزها بالغ بر ۱۰ درصد تنزل یافته است و میزان افت ارزش ان نسبت به یک ماه قبل بالغ بر ۴۰ درصد بوده است.

در صورتیکه قیمت بیت کوین در بازه ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار برای دو هفته آینده تثبیت شود، سهم زیادی از سرمایه های موجود در بازار از بین خواهد رفت. ضمن اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار سیر کاهشی داشته است و این روند با تداوم افت قیمتها در بازار رمز ارزها ادامه پیدا می کند.

اما در زمینه قانون گذاری در بازار رمز ارزها در امریکا گام های مهمی برداشته شده است. از یک طرف دولت بایدن رسما اعلام کرد با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری طرح قانونمند سازی بازار رمز ارزها را پیش می برد زیرا این سیاست برای حفاظت از اقتصاد در مقابل تحولات اخیر ضروری است.

از طرف دیگر دولت ایالت نیویورک تیم اقتصادی تازه ای را معرفی کرده است که برنامه اصلی آنها مدیریت بازار رمز ارزها و افزایش نظارت بر عملکرد این بازار است. این تیم تازه اقتصادی در نظر دارند کار خود را از اواسط فوریه شروع کنند و نیویورک اولین ایالتی است که در این زمینه وارد عمل شده است.

اما با وجود تلاشهای امریکا برای قانون گذاری در این حوزه، شماری از کشورهای در حال توسعه طرح توسعه استفاده از رمز ارزها را در دستور کار دارند. یکی از این کشورها السالوادور است که اعلام کرد رمز ارزها را به عنوان پول رسمی کشور می پذیرد و استفاده از ان را در کشور به صورت قانونی توسعه می دهد. اما این طرح با مخالفت سازمان های مالی بزرگ همراه بوده است و با وجود گذشت چندین ماه از شروع این طرح هنوز هم اعتراضات به این سیاست ادامه دارد.

صندوق بین المللی پول اخیرا در بیانیه ای رسمی به السالوادور هشدار داد با این سیاست چارچوب اقتصاد کشور را ویران خواهد کرد زیرا نوسان های بازار رمز ارزها به اندازه ای است که نمی توان از ان به عنوان پشتوانه مالی کشور استفاده کرد. صندوق بین المللی پول این سیاست را برای ثبات اقتصادی مخرب خواند و تاکید کرد می تواند به اعتماد مصرف کنندگان به اقتصاد و سیاستهای اقتصادی دولت آسیب وارد کند.

صندوق بین المللی پول در این بیانیه ضمن نادرست خواندن سیاست السالوادور نوشت: «السالوادور باید اجرای این سیاست را متوقف کند در غیر این صورت با چالشهای بزرگتری روبرو خواهد شد.»

این بیانیه در شرایطی مطرح شد که السالوادور مذاکراتی را برای دریافت وام ۱.۳ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول را شروع کرده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha