۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان
در دیدار رئیس جمهور آذربایجان با وزیر راه مطرح شد

دعوت از شرکت‌های ایرانی برای حضور در سرزمین‌های آزاد شده جمهوری آذربایجان

رئیس جمهور آذربایجان ابراز امیدواری کرد که شرکت های ایرانی برای ساخت و ساز در سرزمین‌های تازه آزاده شده این کشور از جنگ سال گذشته قره باغ حضور پیدا کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان که به جمهوری آذربایجان سفر کرده، به صورت ویدئو کنفرانس با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

علی‌اف با بیان اینکه روابط ایران و جمهوری آذربایجان بعد از جنگ سال گذشته قره باغ افزایش یافته است، اظهار داشت: برای افزایش همکاری های منطقه ای، پلتفرم ۳+۳ پیشنهاد شده و شکل گرفت که اولین نشست آن(در مسکو) برگزار شد و به زودی دومین نشست آن نیز برگزار خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که شرکتهای ایرانی در خاک های آزاد شده جمهوری آذربایجان فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه ارمنستان در دوره اشغال، صدها روستا و شهر اشغال شده را با خاک یکسان کرده است، گفت: برای آزاد سازی سرزمینهای آزاد شده اقدامات آغاز شده اما سطح کار بسیار وسیع است و شرکتهای ایرانی نیز می توانند در آن حضور داشتند. درباره کریدور شمال-جنوب، پل آستاراچه، خدا آفرین و نیز حوزه های دیگر همکاری ها بین دو کشور دنبال می شود و افزایش خواهد یافت.

علی‌اف ادامه داد: ارمنستان نیز اقدامات خوبی را آغاز کرده و طرح و نقشه راه در این خصوص دنبال می شود.

وی به دیدار خود با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز اشاره کرده و گفت: این دیدار بسیار اهمیت داشت و سطح همکاری های دو کشور را افزایش خواهد داد و صفحه جدیدی را در روابط دوستانه و برادرانه دو کشور باز می کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha