۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹
لزوم سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری برای فشارافزایی در میدان پارس جنوبی
معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد

لزوم سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری برای فشارافزایی در میدان پارس جنوبی

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: لازم است تا ۱۰ سال آینده در بخش فشارافزایی چاه‌های پارس‌جنوبی، در مجموع ۱۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شود تا شاهد افت فشار در این میدان نباشیم.

به گزارش بازار، رضا دهقان در نخستین نشست هم‌اندیشی شرکت ملی نفت ایران و فعالان بازار سرمایه افزود: هم‌اکنون در بخش نفت، طرح‌های مختلفی همچون طرح توسعه فاز ۱۱، فشارافزایی فازهای موجود پارس‌جنوبی با ارزش سرمایه‌گذاری ۲.۴ میلیارد دلار، حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید در پارس‌جنوبی با ارزش ۸۰۰ میلیون دلار، توسعه میدان بلال به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار فرزاد B به ارزش ۱.۸ میلیارد دلار، برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: در بخش میدان‌های نفت و گاز مناطق مرکزی ایران، مجوز سرمایه‌گذاری ۳.۶ میلیارد دلاری از شورای اقتصادی دریافت شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با رقم‌های متفاوت سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشند.

معاون امور توسعه و مهندسی تصریح کرد: برای توسعه میدان آزادگان‌جنوبی به ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه دیگر نیاز داریم که به نظر می‌رسد این طرح می‌تواند همه پیمانکاران و سرمایه‌گذاران داخلی را در این حوزه فعال کند.

دهقان درباره برنامه‌های آینده معاونت امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: افزایش برداشت گاز طبیعی از میدان کیش با ۲.۳ میلیارد دلار، پارس‌جنوبی با ۴ میلیارد دلار، میدان گازی فرزاد الف با ۲ میلیارد دلار، میدان لاوان ۲۰۰ میلیون دلار و سلمان ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در میدان‌های گازی در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری به شرکت‌های مختلف پتروشیمی عرضه شده است تا این شرکت‌ها با سرمایه‌گذاری بلندمدت بتوانند تضمین تأمین خوراک خود را به‌مدت ۲۰ سال داشته باشند.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha