۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
انتقاد از مانع تراشی بانک‌ها در مسیر واحدهای تولیدی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

انتقاد از مانع تراشی بانک‌ها در مسیر واحدهای تولیدی

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بانک‌ها یکی از موانع بر سر تولید هستند و متاسفانه به قانون و دستور مقامات عالی توجه ندارند.

به گزارش بازار، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس اظهار داشت: بانک‌ها بر اساس تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۰، ملزم شدند تا میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده در بودجه و حتی دو برابر آن را برای رونق تولید پرداخت کنند، اما تا این لحظه یک ریال برای تولید پرداخت نکردند.

وی افزود: متاسفانه مردم و تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات سرگردان هستند و حتی برخی از بانک‌ها به بهانه پایان سال مانع پرداخت وام‌ها شده اند و یا بهانه اعتبار سنجی را مطرح می‌کنند، این در حالی است که برای نجات واحدهای تولیدی پرداخت این تسهیلات واجب است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تاکید کرد: در نهایت بانک‌های عامل به متقاضیان اعلام می‌کنند قادر به پرداخت ۲۰ میلیون تومان هستند و اخیرا برخی‌ها نیز از متقاضیان وام طلب نامه از فرماندار، استاندار و نماینده مجلس را دارند که نیازی به این مکاتبات وجود ندارد، اما در عین حال بانک‌های عاملی هستند که تا این لحظه بیش از یک میلیون وام بدون سود به متقاضیان مانند بانک رسالت پرداخت کردند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در موضوع وام‌ها، تسهیلات وام‌های کشاورزی و یا استمهال وام‌های کشاورزی، موضوع خشکسالی و اخیرا سیل نیز با کارشکنی‌هایی از سوی بانک‌های عامل روبرو هستیم که با روح کلی قانون منافات دارد، لذا از دولت می‌خواهیم شخص آقای رئیس جمهور، معاون اول و معاون اقتصادی دولت تدابیری در این خصوص داشته باشند.

کد خبر: ۱۳۱٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha