۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
ارزش بازار سهام جهانی دوشنبه ۳هزار میلیارد دلار کم شد
روزهای پر تلاطم در بازارهای بورس جهان

ارزش بازار سهام جهانی دوشنبه ۳هزار میلیارد دلار کم شد

بازارهای جهانی بورس در تلاطم های جدی قرار گرفته اند به نحوی که روزانه با نوسانات جدی مواجه هستند و تنها در روز گذشته در ساعات کاری ۳ هزار میلیارد دلار از دست دادند.

به گزارش بازار، به نقل از بلومبرگ، بازارهای جهانی دیروز دوشنبه شاهد تحرکات شدیدی بودند که قبل از اینکه یک برگشت قوی همه شاخص های اصلی را به سبز بازگرداند در جریان معاملات سهام های جهان ارزش بازار ۳ تریلیون دلار از دست داد.

شاخص سهام اس ان پی "S&P ۵۰۰" آمریکا پس از سقوط زودتر حدود ۴درصد با ۰.۳ درصد افزایش بسته شد. نزدک ۰.۵ درصد رشد کرد و زیان ۴.۹ درصدی خود را پاک کرد.

سهام اروپا نیز دیروز کاهش یافت. شاخص استاک یورو۶۰۰ « Stoxx Europe ۶۰۰ » با افت ۳.۸ درصدی به ۴۵۶ واحد رسید که بدترین عملکرد روزانه از مارس ۲۰۲۰ را نشان می دهد.

همچنین در میان فروش گسترده در بخش فناوری پیش از نشست فدرال رزرو که امروزسه شنبه تکلیف آن روشن می شود شاخص نزدک ۱۰۰ شرکت های بزرگ فناوری از ابتدای سال ۱۶ درصد کاهش داشته است.

شاخص راسل ۲۰۰۰ از مشاغل کوچک از آنجا که شامل تعدادی از بی ثبات ترین سازمان های غیرانتفاعی است نیز بیشترین تأثیر را در بین شاخص های ایالات متحده داشت. این شاخص نسبت به بالاترین حد خود در نوامبر ۲۰ درصد کاهش یافته و همچنان یک بازار خرسی بوده و روند نزولی خود را طی می کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha