۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
به زودی سهام دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

به زودی سهام دولت در ایران خودرو و سایپا واگذار می شود

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در اسرع وقت سهام سازمان گسترش به سهامداران خصوصی واگذار می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید رضا فاطمی امین در نشست علنی امروز (سه شنبه ۵ بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوال نماینده رباط کریم و بهارستان گفت: بنگاه داری را برای دولت آفت می دانم و تمایل ندارم که وزارت صمت در این زمینه اقداماتی داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شرکت ایران خودرو ۸ درصد بانک ها(صادرات، تجارت و ملت)، ۵.۷ درصد سازمان گسترش، ۲۵ درصد شرکت کروز، ۳ درصد صندوق بازنشستگی فولاد، ۵ درصد آتیه صبا، ۵ درصد سرمایه گذاری ملی، ۲۵ خود سهام داری، سهامدار هستند.

وزیر صمت بیان کرد: ترکیب هیات مدیره ایران خودرو براساس سهام ها مشخص شده است و به آرای این ترکیب خدشه ای وارد نیست که اگر مشکلی داشت، سازمان بورس ورود می کرد. با این حال با تعلق گرفتن دو صندلی به سازمان گسترش مخالف هستم چرا که حضور دولت در شرکت ها را زیبنده نمی دانم.

فاطمی امین درخصوص سهام های شرکت سایپا گفت: ۱۷ درصد سازمان گسترش، ۱۵.۶ درصد صندوق بازنشستگی فولاد و ۴۰ درصد خود سهام داری داریم که ترکیب هیات مدیره این شرکت نیز قانونی است و خدشه ای به آن وارد نمی شود، با این حال به دنبال واگذاری سهام های دولت به صورت بلوکه به سرمایه گذاران هستیم، چرا که با حضور سرمایه داران خرد، مدیریت شرکت های خودروساز با مشکل مواجه می شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم بیان کرد: در اسرع وقت سهام های سازمان گسترش به سهامداران خصوصی واگذار می شود.

کد خبر: ۱۳۱٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha