۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
نخستین فرود هواپیمای خارجی در فرودگاه بین المللی فضولی
با ورود هواپیمایی هیات ایرانی انجام شد

نخستین فرود هواپیمای خارجی در فرودگاه بین المللی فضولی

استاندار آذربایجان‌شرقی به همراه وزیر راه و شهرسازی در نخستین روز از سفر خود به جمهوری آذربایجان از مناطق آزاد شده قره‌باغ بازدید و زمینه مشارکت در بازسازی این مناطق را بررسی کردند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نخستین روز از سفر هیئت سیاسی-اقتصادی کشورمان به جمهوری آذربایجان که علاوه بر عابدین خرّم، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، معاونین وزیر راه و شهرسازی و استاندار و اردبیل نیز رستم قاسمی را همراهی می‌کنند، به بازدید از نحوه‌ی بازسازی و آشنایی با نیازهای مناطق آزاد شده‌ بویژه محور فضولی – زنگیلان و هورادیز اختصاص یافت.

صبح امروز پرواز اختصاصی هیئت ایرانی در فرودگاه بین المللی فضولی به زمین نشسته و مورد استقبال معاون نخست‌وزیر قرار گرفت تا نخستین فرود هواپیمای خارجی در این فرودگاه تازه بازسازی شده مربوط به هیئت ایرانی باشد و تصویری نمادین از روابط حسنه دو کشور همسایه و آماده بودن زمینه همکاری‌های مشترک از جمله در بازسازی مناطق آزاد شده قره‌باغ را به تصویر بکشد.

وزیر راه و شهرسازی، استاندار آذربایجان‌شرقی و دیگر اعضای هیئت سیاسی-اقتصادی کشورمان پس از بازدیدهای برنامه‌ریزی شده، ساعتی قبل برای دیدار با مقامات عالی‌رتبه جمهوری آذربایجان به باکو عزیمت کردند.

طرح‌های مشترک جاده‌ای و تسهیل در ترانزیت و تردد ناوگان تجاری دو کشور، مهمترین موضوع رایزنی‌ها در این سفر دو روزه اعلام شده است.

کد خبر: ۱۳۱٬۴۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha