۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
ادامه ریزش جفت ارز GBP/USD در بازار فارکس| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار فارکس؛

ادامه ریزش جفت ارز GBP/USD در بازار فارکس| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

پوند بریتانیا برای سومین روز متوالی به ریزش خود در برابر دلار آمریکا ادامه داده و انتظار می رود این کاهش ارزش پوند در برابر دلار همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، پوند بریتانیا روز دوشنبه به شدت سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود طی ۱۸ روز گذشته رسید که به گفته کارشناسان، دلیل آن حرکت سرمایه گذاران به سمت ارزهای امن به ویژه دلار آمریکا و همچنین افزایش تنش های ژئوپولیتیکی در اروپا میان آمریکا و روسیه در روز دوشنبه بوده است. همچنین افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا نیز در روند کاهش ارزش پوند تاثیر به سزایی داشته است.

در آستانه برگزاری نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو، انتظار می رود این نهاد مالی آمریکایی حرکتی انقباضی را آغاز کند که می تواند تا چهار مرحله افزایش نرخ بهره را در سال جاری میلادی شامل شود. از سوی دیگر، کاهش فعالیت های تجاری بریتانیا که به گزارش PMI به پایین ترین حد خود طی ۱۱ ماه گذشته رسیده نیز منجر به ریزش بیشتر پوند این کشور در برابر دلار شد.

با این حساب،% در روز دوشنبه، در روز دوشنبه، جفت ارز GBP/USD با ۰.۶۴% کاهش بیشتر، برای سومین روز متوالی به ریزش خود ادامه داد.


چشم انداز GBP/USD

ادامه ریزش جفت ارز GBP/USD در بازار فارکس| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

افت روز دوشنبه، حمایت ۱.۳۴۹۵۴ را نقض کرد. بسته شدن نفوذ ۳ درصدی زیر این سطح به خرس ها تأییدیه لازم را برای تعقیب هدف پایین تر قیمت در نقطه ۱.۳۳۶۸۳ را می دهد. با اینحال، یک اصلاح صعودی بالقوه و البته موقت نیز در نقطه ۱.۳۴۱۳۸ (کمترین سطح ۲۹ سپتامبر/۲۹ دسامبر ۲۰۲۱) وجود دارد که باید منتظر ماند و دید که آیا رخ خواهد داد یا خیر.

از سوی دیگر، بازیابی ارزش این جفت ارز به شکست مقاومت ۱.۳۷۲۹۸ (بالاترین قیمت از ۱۴ ژانویه) نیازمند است. در صورت رد شدن این مقاومت، امکان حرکت قوی تر قیمت به سمت ۱.۳۹۰۱۲ باز خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۱٬۴۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha