۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
ریزش شدید قیمت بیت کوین در پی ترس از درگیری نظامی میان آمریکا و روسیه
رویترز مدعی شد؛

ریزش شدید قیمت بیت کوین در پی ترس از درگیری نظامی میان آمریکا و روسیه

خبرگزاری رویترز مدعی شد ترس از حمله روسیه به اوکراین و درگیری نظامی میان واشنگتن و مسکو باعث ریزش سنگین دارایی‌های پرخطر در سراسر جهان شده است.

به گزارش بازار، بیت کوین طی روز دوشنبه تقریباً ۹ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود در شش ماه گذشته رسید. بنا به ادعای رویترز، ترس از حمله روسیه به اوکراین باعث شد تا مالکان دارایی‌های پرخطر در سراسر جهان فروش خود را افزایش دهند.

بزرگترین ارز دیجیتال جهان اکنون با کاهش ۸.۸ درصدی به ۳۳۰۵۸ دلار رسیده که کمترین میزان قیمت آن از ۲۳ ژوئیه تا کنون است و از اوج قیمت ۶۹۰۰۰ دلاری خود در نوامبر تاکنون، بیش از ۵۰ درصد ریزش را تجربه کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که به اعضای خانواده دیپلمات‌ها دستور داده که اوکراین را ترک کنند که به گفته برخی از کارشناسان، این موضوع بدان معناست که مقامات آمریکایی در حال آماده‌سازی نیروهای نظامی خود برای رویارویی احتمالی با روسیه در اوکراین هستند.

البته ریزش بازار تنها مختص بیت کوین و بازار مکریپتو نبوده و ترس از درگیری میان غرب و شرق، ارزش سهام شرکت های مختلف در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داد که البته در عین حال، این موضوع منجر به تقویت قیمت دلار و نفت شد.

نگرانی ها از نشست دو روزه فدرال رزرو ایالات متحده که از روز سه شنبه آغاز شد نیز به این ترکیب افزوده شد و انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا به زودی تخلیه نقدینگی خود را آغاز کند که همین عامل نیز بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیری منفی گذاشته است.

همان طور که اشاره شد، ریزش بازار تنها مختص بیت کوین نبوده و آلت کوین ها نیز به تبعیت از ارز اول بازار، شروع به ریزش های چشمگیر کردند. اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز امروز با ۱۳ درصد کاهش به ۲۲۰۲ دلار رسید که کمترین میزان قیمت این ارز از ۲۷ جولای تاکنون است. بایننس کوین، چهارمین توکن بزرگ بازار نیز کاهشی ۱۲ درصدی را تجربه کرد.

مارک النوویتز، رئیس شرکت هورایزن در این خصوص گفت: تا زمانی که شرایط اقتصاد کلان تغییر کند، بیت کوین با بادهای مخالف رو به رو خواهد شد.

وی افزود: به طور کلی، وقتی نرخ‌ها افزایش می‌یابند، می‌توانیم شاهد فروش بیشتر دارایی‌های به ظاهر ریسک‌پذیر مانند بیت‌کوین باشیم».

کد خبر: ۱۳۱٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha