۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
تغییر دامنه مظنه بازارگردان از ۳ به ۴ درصد
مدیرعامل فرابورس خبر داد

تغییر دامنه مظنه بازارگردان از ۳ به ۴ درصد

بازارگردان‌ها برای استفاده از ظرفیت موجود در تبصره یک ماده ۱۵ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی می‌توانند درخواست خود را در صفحه‌ای که به همین منظور در سامانه فراسا طراحی شده است، ثبت کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، میثم فدایی مدیرعامل فرابورس از فراهم شدن امکان تغییر دامنه مظنه در خصوص نمادهای معاملاتی مندرج در بازارهای اول و دوم این شرکت به ۴ درصد خبر داد و گفت: بازارگردانی که حداقل شش ماه از مدت فعالیتش سپری شده می‌تواند در صورت تمایل درخواست خود را مبنی بر تغییر دامنه مظنه به ۴ درصد به معاونت نظارت بازار ارسال کند.

فدایی در تشریح برخی از مواد دستوالعمل فعالیت بازارگردانی از جمله ظرفیت موجود در تبصره یک ماده ۱۵ این دستورالعمل گفت: بر اساس این تبصره در شرایطی که تمامی منابع بازارگردان در شرف تبدیل به وجه نقد یا سهام باشد، بازارگردان می‌تواند به فرابورس درخواست دهد تا به مدت حداکثر ۱۰ روز کاری، حداقل با نیمی از تعهدات خود شامل حداقل معاملات روزانه و حداقل سفارش انباشته، فعالیت بازارگردانی را انجام دهد.

او درباره نحوه استفاده از این ظرفیت عنوان کرد: او با اشاره به اینکه بازارگردان‌ها پس از ثبت درخواست و موافقت فرابورس مهلت ۱۰ روزه برای انجام فعالیت بازارگردانی با نیمی از تعهدات خواهند داشت، توضیح داد: ظرف این مدت بازارگردان فرصت دارد تا برای تامین منابع اقدام کند به این معنی که با تأمین کننده دارایی یا نقدینگی برای تجدید منابع مذاکره یا سرمایه‌گذار جدید انتخاب کند.

مدیرعامل فرابورس ایران در توضیح چگونگی ثبت درخواست در سامانه فراسا گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی و همچنین شرکت‌های تامین سرمایه که بازارگردانی نمادهای معاملاتی پذیرش یا درج شده در بازارهای فرابورس را بر عهده دارند می‌توانند از طریق داشبورد طراحی شده در سامانه فراسا با عنوان «تبصره یک ماده ۱۵ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی» درخواست خود را به همراه مستنداتی مبنی بر اینکه تمامی منابع بازارگردان در شرف تبدیل به وجه نقد یا سهام است، ثبت کنند.

به گفته فدایی، فرابورس ایران نیز پس از بررسی درخواست و مستندات ارائه شده، مراتب موافقت یا عدم موافقت خود را از طریق همین سامانه به بازارگردان اعلام خواهد کرد.

مدیرعامل فرابورس همچنین از فراهم شدن امکان تغییر دامنه مظنه در خصوص نمادهای معاملاتی مندرج در بازارهای اول و دوم این شرکت به ۴ درصد خبر داد و گفت: بازارگردانی که حداقل شش ماه از مدت فعالیتش سپری شده می‌تواند در صورت تمایل درخواست خود را مبنی بر تغییر دامنه مظنه به ۴ درصد به معاونت نظارت بازار ارسال کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha