۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
احیاگر واحدهای اقتصادی غیرفعال مردم هستند
معاون اول رئیس جمهور:

احیاگر واحدهای اقتصادی غیرفعال مردم هستند

مخبر، معاون اول رئیس جمهور در جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال گفت: محور برنامه ریزی برای احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل باید مردم باشند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاول اول رئیس جمهور، محمد مخبر صبح امروز (دوشنبه) در دومین جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال با تاکید بر اینکه رمز موفقیت و نجات اقتصاد کشور درگرو حضور و محوریت مردم در اداره کشور است، تصریح کرد: باید محور ساماندهی و برنامه ریزی به منظور احیای واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل مردم باشند؛ چرا که منابع محدود دولتی و حتی نهادهای عمومی پاسخگوی نیاز کنونی جامعه برای فعال شدن بخش تولید در کشور نیست. در این زمینه لازم است دستگاه‌های اقتصادی با نوآوری و خلاقیت شیوه‌های نوینی برای تامین مالی بصورت نهضتی و توسط مردم به کار گیرند. احیاگر واحدهای اقتصادی غیرفعال مردمند

محمد مخبر اساس کار نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال را بهره گیری از مدیریت، سرمایه، فکر و خلاقیت مردم دانست و تاکید کرد: دولت در این نهضت بزرگ تنها نقش پشتیبان و تسهیل گر امور را بر عهده دارد و باید وزارتخانه‌های مربوطه و نهادهای عمومی و انقلابی با تعامل و هم افزایی و همچنین ایجاد روش‌های نوین تامین مالی در جهت فعال سازی و واگذاری واحدهای غیرفعال و نیمه فعال به مردم بیش از پیش قدم بردارند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: نهضت احیای واحدهای اقتصادی به دنبال فعال سازی بنگاه‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیلی است که مالک آن مردم هستند و نباید اجازه دهیم که مخاطب و هدف این نهضت بزرگ تنها بخش و قشرخاصی از کشور شود.

وی همچنین تصریح کرد: هدف اصلی فعال سازی بخش تولید، صنعت و خدمت، ثروت افزایی برای مردم به عنوان تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

مخبر بکارگیری جریان نخبگان، کانون‌های مردمی و شرکت‌های دانش بنیان و تعریف منافع مالی برای این بخش‌ها را از مهمترین وظایف نهضت احیای واحدهای اقتصادی برشمرد و گفت: باید تشکل‌های مردمی و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه شناسایی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل، ارائه کمک‌های مشاوره‌ای برای احیای این واحدها و بازطراحی مدل فعالیتی آن‌ها به عنوان موتور محرک این نهضت وارد عمل شوند.

وی همچنین بازتعریف اهداف و ماموریت‌های نهادهای عمومی در زمینه احیای واحدهای اقتصادی فعال و غیرفعال را خواستار شد و تاکید کرد: باید نهادهای عمومی در این نهضت واحدهای راکد را به مردم واگذار کنند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: منابع و کانون‌های مالی نیز از مهمترین بخش‌های نهضت احیای واحدهای اقتصادی هستند که در این راستا شبکه قرض الحسنه‌های مردمی و مساجد کشور می‌توانند به عنوان پشتیبان مالی خوب در زمینه فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل به کار آیند.

در این جلسه دکتر امیر حسین مدنی نماینده معاون اول رییس جمهور در راه اندازی و عملیاتی کردن نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال گزارشی از وضعیت واحدهای غیرفعال و نیمه فعال کنونی در کشور، مشکلات موجود بر سر راه فعال سازی این واحدها، تعداد واحدهای فعال و غیرفعال در تملک بانک‌ها و همچنین برنامه ها، ماموریت‌ها و مدل‌های بکارگیری احیاگران واحدهای اقتصادی در جهت فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل ارائه کرد.

همچنین در این جلسه نمایندگان نهادهای عمومی و برخی از اساتید دانشگاه پیشنهادات خود را در زمینه احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل از جمله واگذاری امور به مردم، استفاده از ابزارهای مالی نوین در جهان، بهره گیری از تجارب بین المللی، تامین مالی واحدهای راکد و نیمه راکد و بهره گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان مطرح کردند.

کد خبر: ۱۳۱٬۳۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha