۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
توافق موقت در دستور کار ما نیست؛ هیچ پیش شرطی را نمی‌پذیریم
سخنگوی وزارت خارجه:

توافق موقت در دستور کار ما نیست؛ هیچ پیش شرطی را نمی‌پذیریم

خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت:‌ ایران در وین است برای یک توافق که دو ویژگی عمده داشته باشد؛ پایدار و قابل‌ اتکا. مسیر اخذ تضامین مهم است. ایران هیچ پیش‌شرطی را نپذیرفته است.

به گزارش بازار، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: گفت‌وگوها در وین در مسیر درست است. در هر چهار حوزه پیشرفت‌های خوبی داشتیم. در برخی اسناد پرانتزها و اختلاف‌ها کمتر شده است. بسیاری از ایده‌های ایران تبدیل به کلمات شدند از جمله در حوزه تضامین.

وی افزود: همه اطراف مذاکرات پذیرفتند نباید آنچه در سال‌های گذشته با خروج آمریکا از برجام رخ داد تکرار شود. ایده‌های کاملاً اجرایی و عملیاتی را با واقع‌نگری ارائه کردیم و معتقدیم این ایده‌ها امکان گفت‌وگو درباره تضامین را فراهم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ایران در وین است برای یک توافق که دو ویژگی عمده داشته باشد؛ پایدار و قابل‌اتکا. مسیر اخذ تضامین مهم است. ایران هیچ پیش‌شرطی را نپذیرفته است. توافق موقت یا چیزهای شبیه این هیچ‌گاه در دستورکار ما نبوده است.

وی افزود: درباره اتباع ایرانی بازداشت شده در آمریکا نگرانی خود را از ابتدا اعلام کردیم و این موضوع در دستورکار ما بوده و دو مسیر مختلف است. اگر آمریکا به توافقاتی که از قبل بود پایبند باشد، این موضوع انسانی قابل‌حل است.

کد خبر: ۱۳۱٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha