۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۴
هرج و مرج مدیریتی در حوزه حقوق و مزایا خطرناک است
رییس فراکسیون کارگری مجلس:

هرج و مرج مدیریتی در حوزه حقوق و مزایا خطرناک است

بابایی کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس، با بیان اینکه سیاست‌های دولت در حوزه تعیین حقوق و دستمزد باید منطقی‌تر شود، گفت: برخورد سینوسی با وضعیت اقتصادی به نفع کشور نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی، با انتقاد از پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ درحالیکه حقوق کارگران در سال آینده حداکثر ۳۰ درصد افزایش خواهد داشت، گفت: بنده پیش از این مخالفتم را در خصوص افزایش تعرفه پزشکان اعلام کرده‌ام به این دلیل که افزایش تعرفه‌های این بخش باید نشات گرفته از مصوبه نهایی بودجه باشد و این در حالی است که ما هنوز در مورد بودجه ۱۴۰۱ در حال مذاکره هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وقتی هنوز بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس به اتمام نرسیده است هر گونه افزایش تعرفه‌ها به ضرر اقتصاد کشور بوده و رشد اقتصادی را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: زمانی که تعرفه پزشکان ۶۰ درصد افزایش داده شود باعث می‌شود انتظار طبقات پایین جامعه همچون کارگران و کارمندان در حوزه حقوق و دستمزد منطقی‌تر و به‌روزتر شود از این منظر این میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی نیاز به نقد و بررسی جدی دارد.

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، خاطرنشان کرد: طبیعی است برای افزایش بهره‌وری باید به افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان بهاء بیشتری بدهیم که می‌طلبد در این راستا سیاست‌های دولت در حوزه تعیین حقوق و دستمزد باید منطقی‌تر شود. ضمن اینکه ما به شیوه تعیین تعرفه پزشکی نقد جدی داریم چرا که منطقی نیست تعدادی پزشک در این زمینه برای پزشکان تصمیم بگیرند، کمااینکه یک گروه پزشک در شورای عالی نظام پزشکی کشور برای حقوق خود تصمیم‌گیری می‌کنند بنابراین وزارت بهداشت در این زمینه کوتاهی کرده است.

وی افزود: سوالی که امروز از وزیر بهداشت داریم، این است که چرا اجازه می‌دهد تعارض منافع بر تصمیم‌گیری‌های کلان حوزه پزشکی همچنان حاکم باشد و این نقدی است که به عملکرد وی وارد است و این در حالی است که در زمان بررسی رای اعتماد با وزیر اتمام حجت کردیم که اگر بخواهد در سمت مدیریت ارشد حوزه سلامت قرار بگیرد باید تعارض منافع را حل کند و وی نیز قول داد که در این زمینه اقدام کند بنابراین می‌توان گفت رویکرد آقای عین‌الهی در این حوزه ضعیف بوده و حتما مجلس از وی سوال خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هم‌اکنون سوالی از وزیر بهداشت پیرامون مبحث چالش‌برانگیز افزایش بی‌رویه نرخ غذا و دارو در کشور در عملکرد ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ مطرح بوده که ناکارآمدی وی را نشان می‌دهد، بنابراین از آقای عین‌الهی می‌خواهیم اگر قرار است بر اساس گفتمان آقای رییسی فعالیت کرده و عدالت اجتماعی را رعایت کند باید مدیریت تعارض منافع را در بخش‌های مختلف رفع کرده و شبکه‌های مختلف نظام حکمرانی پزشکی را به نفع مردم و سیاست‌های عادلانه اقتصادی کشور مدیریت کند و در این راستا به بیعتی که با مجلس در جهت اجرای اهداف و برنامه‌هایی که ارائه داده بود، پایبند باشد، در غیر این صورت به زودی وی را به مجلس فراخوانده و حتما در قالب استیضاح، عملکرد وزیر بهداشت را زیر تیغ نظارتی مجلس خواهیم برد چرا که این نوع عملکرد را برنمی‌تابیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ایجاد هرج و مرج مدیریتی در حوزه حقوق و دستمزد خطرناک است و اگر شوک انتظاری را در افزایش مزد افرادی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، ایجاد کنیم طبیعی است که سینوسی برخورد کردن با وضعیت اقتصادی به نفع کشور نیست بنابراین بنده نسبت به این حوزه به ویژه پیرامون نحوه تصمیم‌گیری برای حوزه نظام پزشکی کشور انتقاد جدی دارم.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha