۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
بدون لغو تحریم ها هرگز با غربی ها توافق نمی کنیم
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بدون لغو تحریم ها هرگز با غربی ها توافق نمی کنیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اخبار و گزارش ها از وین نشان دهنده این است که پیشرفت هایی رخ داده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی، با بیان اینکه ایران برای تیم مذاکره کننده چهارچوب هایی در نظر گرفته است که این موارد راهبردی‌مشخص و بر اساس مصالح ملی در عرصه عمل است.

نماینده مردم شیراز در مجلس با تاکید براینکه رفع تحریم ها، راستی آزمایی، گرفتن تضمین و عدم بدعهدی طرف مقابل مواردی است که در مذاکرات باید پیگیری شود، ادامه داد: تیم ایران در این چهارچوب مشخص شده در مذاکرات حضور پیدا می کند و انتظار داریم که طرف مقابل در همین راستا اقداماتی انجام دهد در غیراینصورت هیچ گونه توافقی را نمی پذیریم.

وی بیان کرد: بدون لغو تحریم ها و بدون اینکه در مقام عمل به نتیجه برسیم هرگز با غربی ها توافق نمی کنیم چرا که اروپا و آمریکا بارهای بدقولی کرده اند و نشان داده اند به تعهداتشان پایبند نیستند.

این نماینده مجلس بیان کرد: توان هسته ای ایران بومی شده است، به نظر می آید طرف های مذاکره باید تکلیف خود را روشن کنند و از سردرگمی خارج شوند. غربی ها باید بدانند که با ایران قوی و قدرتمند مذاکره می کنند و جمهوری اسلامی ایران اصول مبنایی و چهارچوب هایی برای مذاکره مشخص کرده و به هیچ وقت از این اصول عقب نشینی نمی کند.

عزیزی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده از روند مذاکرات به مجلس گزارش هایی ارائه می کند، گفت: باید بر اصول مذاکره پافشاری کرد تا طرف مقابل بدانند با تیمی متفاوت از جریان دولت قبل رو به رو است و تمام تلاششان را برای به نتیجه رساندن مذاکرات به کار می گیرند و با تمام قدرت جلوی زیاده خواهی‌های غربی می‌ایستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: اخبار و گزارش ها از وین نشان دهنده این است که پیشرفت هایی رخ داده است با این حال منتظریم باقری به کشور برگردد و گزارشی از روند گفتگوها به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کند.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha