۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
معادن حداقل به حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار ماشین آلات نیاز دارند
رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران:

معادن حداقل به حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار ماشین آلات نیاز دارند

رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران گفت: بر اساس معادنی که پروانه‌های بهره برداری و اکتشاف دارند و بتوانند به صورت متعادل کار کنند حداقل به حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار ماشین آلات نیاز داریم.

به گزارش بازار، ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران افزود:‌ عمر ماشین آلات، حدود ۱۸ سال است و از آنجایی که در معدن کار می‌کنند استهلاک بسیار بالایی دارند و هر قدر بتوانیم عمر ماشین آلات را کاهش دهیم در بهره وری معدن و کاهش قیمت محصولات معدنی بسیار موثر است.

او با اشاره به اینکه در سه سال گذشته، کمتر از دو هزار دستگاه ماشین آلات وارد شده است، اضافه کرد: از سه ماه پیش که کمیسیون معادن اتاق ایران، تجدید انتخابات شد پیشنهاد کردیم که نیازهای معادن به ماشین آلات، تامین شود.

جمیلی با بیان اینکه در شرایط فعلی برای هر معدن با توجه به ویژگی‌هایی که دارد اجازه می‌دهند که ماشین آلات وارد کند، گفت: اگر طرح جامع داشته باشیم و بتوانیم ماشین آلات خود را به صورت انبوه تامین کنیم، معدن داران می‌توانند با سازندگان داخلی قرارداد ببندند تا به تعدادی که می‌توانند به صورت انبوه تولید کنند.

رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران افزود: تولیدکنندگان داخلی قادر نیستند همه نیازهای ما را چه در تعداد و چه در نوع، تامین کنند.

او با اشاره به اینکه موافق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر واردات ۱۰ هزار ماشین آلات سنگین در سال آینده است، گفت: حتی این مقدار هم کافی نیست.

کد خبر: ۱۳۱٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha